Japonya'da manyetik kaldırma kuvvetiyle çalışan süper hızlı tren Maglev'in deneme sürüşü rekorla noktalandı.

Tren saatte 603 kilometre hıza ulaştı. 

Daha önceki rekor 2003'te saatte 581 kilometreyle kırılmıştı.

Bu trenle başkent Tokyo ve Nagoya arasındaki 300 kilometrelik mesafe sadece 40 dakikada katedilecek.

Halen kullanılan hızlı trenler bu mesafeyi ancak bir buçuk saatte gidebiliyor.

Maglev trenin seferlerinde ortalama hızının saatte 500 kilometre olması planlanıyor.

İLK SEFER 12 YIL SONRA

Maglev'in ilk seferlerine 2027'de başlaması hedefleniyor. Japon yetkililer, güçlü elektromanyetik itme kuvvetiyle treni raylardan yaklaşık 10 milimetre havaya kaldıran raylı sistemi 2027 yılında Tokyo ve Nagoya arasında devreye sokmayı planlıyor.

SÜRTÜNMESİZ ÇALIŞIYOR

2003 yılında ilk kez Çin'in Şanghay kentinde çalışmaya başlayan manyetik raylı tren, o dönem saatte 501 kilometrelik hıza ulaşmıştı. 

Maglev trenler, sürtünmesiz çalıştıkları için normal trenlere oranla daha hızlı ve bakım maliyetleri daha düşük. Buna karşın, sistem çok güçlü elektromıknatıslar ve son derece duyarlı kontrol sistemleri gerektiriyor.

Halihazırdaki teknolojik birikim, aşırı enerji tüketimiyle çevreye zarar verebilecek bu trenlerin yaygın kullanımına izin verecek kadar gelişmiş değil. Bu çerçevede Almanya, Japonya, Güney Kore, ABD ve Çin'de bazı şirketler manyetik levitasyon teknolojisi üzerinde çalışmaya devam ediyor.