Her gün ortalama 100 bine yakın IŞİD yanlısı mesajın paylaşıldığı Twitter'da 50 bine yakın IŞİD sempatizanı olduğu tahmin ediliyor.
Her gün ortalama 100 bine yakın IŞİD yanlısı mesajın paylaşıldığı Twitter'da 50 bine yakın IŞİD sempatizanı olduğu tahmin ediliyor.

Sosyal medyayı son derece etkin bir biçimde kullanan ve yabancı militanlarının çoğunu bu sayede örgüte katan Irak Şam İslam Devleti (IŞİD), özellikle Twitter ve YouTube gibi platformlarda sıkça boy gösteriyor.

Teknolojinin sağladığı imkanları propaganda amacıyla sonuna kadar kullanmaktan çekinmeyen terör örgütü IŞİD, bu amaç doğrultusunda mobil uygulama dünyasına da adım attı.

BÖLGEDEKİ GELİŞMELERİ HABER OLARAK SUNUYOR

Android işletim sistemlerinde çalışan akıllı cihazlarda kullanılabilen bir uygulama geliştiren IŞİD, bu uygulama üzerinden destekçilerine bölgedeki son gelişmeleri haber içeriği olarak sunuyor. 

Söz konusu uygulamada radyo programı, video sekmesi ve fotoğraf bölümleri de yer alıyor. Android'in resmi uygulama mağazası Google Play'de bulunmayan uygulama, akıllı cihazlara dışarıdan yüklenilerek kullanılabiliyor.

"KENDİ SOSYAL MEDYASINI YARATIYOR"

Sosyal medyadaki etkisinin kırılması için pek çok sitenin kara listesine alınan IŞİD'in bu alandaki etkisini devam ettirmek adına böyle bir rota izleme kararı aldığı düşünülüyor. 

Geçtiğimiz aylarda benzer bir proje için harekete geçen IŞİD üyeleri Facebook benzeri bir hizmet sunan 'Khalefabook' isimli bir site kurmuş, sitenin yayın hayatı ise kısa ömürlü olmuştu.