'Kara Cuma' bekleneni veremedi!

Milyonlarca müşterinin mağaza ve online sitelere akın ettiği Kara Cuma geride kaldı. Pek çok markanın ve platformun indirime gittiği Kara Cuma tabiri caizse sınıfta kaldı. Bu yılki Kara Cuma'da yapılan alışverişte geçen yıla oranla yüzde 3.5'lik bir düşüş yaşandı.

'Kara Cuma' bekleneni veremedi!

ABD’de mağazaların büyük indirimler yaptığı "Black Friday" (Kara Cuma), alışveriş çılgınlığı Kasım ayının dördüncü perşembesinde kutlanan Şükran Günü'nden sonra gelen ilk Cuma günü star aldı. Ancak Başka ABD, Kanada ve İngiltere'deki milyonların alışveriş çılgınlığına yenildiği bu yılki Kara Cuma beklentilerin altında kaldı.

National Retail Federation (NRF) tarafından yapılan ankette, 154 milyon kişi Kara Cuma'da alışveriş yapacağını ya da alışveriş yapmayı planladığını belirtmişti.  

Bu sayı geçen seneye göre 3 milyon daha fazlaydı (Geçen yıl aynı ankette 152 milyon kişi bu soruya evet cevabı vermişti) Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı Kara Cuma'nın bitmesinin ardından yapılan alışverişler mercek altına alındı ve bu yıl alışverişte geçen yıla oranla yüzde 3.5'lik bir düşüş yaşandığı ortaya çıktı.  

Aynı araştırmaya göre, geçen yılki Kara Cuma'da ortalama 299.6 dolar harcama yapıldı. Bu yıl ise bu rakam 289.19 dolar oldu.

'Kara Cuma' bekleneni veremedi! - 1 Bu yılki Black Friday (Kara Cuma) Apple'ı da harekete geçirdi. Şirket geçen yıl iptal ettiği Kara Cuma ampanyasına bu yıl online alışveriş sitesinde ve mağazalarında yer verdi.
'Kara Cuma' bekleneni veremedi! - 2 Online alışveriş sitelerinin de büyük indirimlere ev sahipliği yaptığı Kara Cuma yenini 'Cyber Monday'e (Siber Pazartesi) bıraktı.

Mastercard'ın yan kuruluşu SpendingPulse da yapılan harcamaları mercek altına aldı ve henüz bir rakam açıklamasa da Kara Cuma'da yapılan alışverişin geçen yıla oranla düşüş yaşadığını duyurdu. 

Aynı araştırmaya göre, Kara Cuma'da mağazaları ziyaret eden müşteri sayısında da azalma yaşandı. Konuyla ilgili ABD basınına açıklamalarda bulunan NRF CEO'su Matthew Shay bu durumun ana nedenlerinden birinin müşterinin artık ne istediğinin farkında olmasına bağlıyor. Başka bir deyişle online alışverişin hayatımıza girmesiyle istediği ürüne istediği zaman ulaşabilen müşteri zaten hali hazırda indirimli ürünlere oldukça hızlı bir şekilde ulaşabiliyor. 

TATİL ALIŞVERİŞİNE ÇIKMAYANLAR ARTTI

NRF'nin yayınladığı bilgilere göre, müşterilerin yüzde 23'ü henüz tatil alışverişini yapmadı. Bu rakam geçen yıl yüzde 19'du. Bu düşüşün de Kara Cuma'da yaşanan kayıpta etkili olduğu belirtiliyor.

'Kara Cuma' bekleneni veremedi! - 3 ABD'de her yıl Kasım ayının dördüncü perşembe günü kutlanan Şükran Günü'nün ardından, 'Kara Cuma' olarak bilinen indirimli alışveriş günleri geride bu kareleri bıraktı.
'Kara Cuma' bekleneni veremedi! - 4 İndirimler için birbirleriyle yarışan alışveriş severler istedikleri ürünü alabilmek için sıraya girdi. Ancak bu yılki satışlarda beklenen rakamlara ulaşılamadı.

ONLINE ALIŞVERİŞ YİNE ZİRVEDE 

Bu yılki Kara Cuma'da 99.1 milyon kişi mağazalardan, 108.5 milyon kişi ise internet sitelerinden alışveriş yaptı. Başka bir deyişle online alışveriş siteleri alışveriş hacmi azalsa da Kara Cuma'nın kazananı oldu. 

Ancak bu zafer bir ilk değil. Geçen yılki mağaza satışlarında 2014'e oranla ciddi bir düşüş yaşanmıştı. Kara Cuma kapsamında 2014'te perakende dükkanlarından satın alınan ürünlerin toplamı 11.6 milyar dolarken 2015'te   bu rakam yüzde 11'lik düşüşle 10.4 milyar dolara gerilemişti. Araştırma şirketi ShopperTrack'in yayınladığı rapora göre benzer bir düşüş Şükran Günü'nde yapılan alışverişlerde de yaşanmış, bunun sebebinin tüketicinin online alışverişe yönelmesi gösterilmişti. 

Bu yıl da mağazalardaki satışları geride bırakan online alışveriş devleri bu tabloyu, Kara Cuma'yı erkene çekmelerine borçlu. Başta Amazon olmak üzere pek çok online alışveriş devi, Kara Cuma indirimlerini erken başlatarak pek çok kullanıcıyı uzun bir süre boyunca platformlarına çekmeyi başlardı. 

Sayfa Yükleniyor...