İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Son dönem sosyal medyada karşımıza hemen her yerden bir TikTok videosu düşmeye başladı. Çin merkezli video sosyal medya uygulaması TikTok hızlı büyümesiyle gündemde. Kullanıcılarının 15 saniyelik videolar çekmesine izin veren uygulama sadece Aralık  ayında 75 milyon yeni kullanıcı kazandı. Şirket bu sayede kendi rekorunu da kırmış oldu. 

800 MİLYON DOLARA MUSIC.LY'İ SATIN ALDI

2017'nin Arlık ayında 20 milyon yeni kullanıcı kazanan Tik Tok, o yıla oranla büyüme hızını yüzde 275 oranında artırmış oldu. Sosyal medyanın son dönemdeki en popüler platformlarından birisi olan Tik Tok'un bu yükselişinde çatı şirketi ByteDance‘ın 2017’de satın aldığı Music.ly uygulamasının da etkisi büyük  Şirket 2017 yılında Music.ly uygulamasını satın almak için 800 milyon dolar ödemişti. Ancak görünen o ki bu son derece yerinde bir yatırım oldu. Bugün Silikon Vadisi'nin kanaat önderleri TikTok'un büyümesine parmak ısırarak bakarken, devler de işbirliği peşinde.

Zira bu satın alma şirkete Avrupa ve ABD pazarında hızlı bir başlangıç şansı verdi. Halihazırda milyonlarca kullanıcısı olan Music.ly uygulamasını yeniden dizayn eden şirket kısa sürede hatırı sayılır bir kitleye hitap etme şansını yakaladı. 

İZLE: TÜRKİYE'NİN NEŞELİ TİKTOK'ÇULARI

VINE’IN BOŞLUĞUNU DOLDURDU 

Vine'ın kapanmasıyla geniş bir hareket alanı bulun Tik Tok tabiri caizse bu boşluğu doldurmakta oldukça iyi bir performans gösterdi.  Hatta, Facebook ve Instagram arasına sıkışan, yeni ve eğlenceli bir şeyler arayanları da kendine çekti. Jimmy Fallon ve Tony Hawk gibi ünlü isimlerin de ilgisini çeken Tik Tok, kısa sürede YouTube ve Instagram gibi video odaklı sosyal medya devlerine rakip olmayı başardı. 

ByteDance‘ın 2017’de Music.ly uygulamasını satın almak için 800 milyon dolar ödemişti.
ByteDance‘ın 2017’de Music.ly uygulamasını satın almak için 800 milyon dolar ödemişti.

FACEBOOK, SNAPCHAT VE INSTAGRAM’I GEÇTİ  

Sensor Tower‘ın yaptığı açıklamaya göre TikTok yüklemeleri 2018 yılının son çeyreğinde ABD’de Facebook, Instagram, Snapchat ve YouTube’dan daha yüksek oldu. 

Son açıklanan verilere göre TikTok, Sosyal Medya uygulamaları arasında %42.4gibi yüksek bir pazar payına sahip.