NTV

Vestel ve Arçelik'ten IoT (Nesnelerin İnterneti) hamlesi

ntv.com.tr

Teknoloji
makine-iot.jpg

Arçelik ve Vestel'den İnternet of Things (IoT) hamlesi geldi. Akıllı ev teknolojilerini bir adım ileriye taşıyan İki firma nesnelerin interneti ile ilgili yeni teknolojiyi sistemlerine entegre etmek için ilk adımı attı. Bu adım ile kullanıcıların hayatı kolaylaşacak. Zira makinler sahipleri yerine düşünecek ve onlar yerine deterjan siparişi verecek.

Fitness kol saatinden elektrikli diş fırçasına birçok yeni üründe kullanılan Nesnelerin İnterneti, gelişen ağ teknolojileri ve dijital iletişimin ileri bir aşamasına verilen addır.
Fitness kol saatinden elektrikli diş fırçasına birçok yeni üründe kullanılan Nesnelerin İnterneti, gelişen ağ teknolojileri ve dijital iletişimin ileri bir aşamasına verilen addır.

Mutfaktan otomobile artık internetin girmediği yer kalmadı. 21'nci yüzyılın makineleri artık akıllı. Kendiliğinden iletişim kuruyor, veri topluyor, karar veriyor. Yeni nesil perakendecilik anlayışıyla Nesnelerin İnterneti (IoT) Vestel ve Arçelik'in radarında. 

Vestel ve P&G, çamaşır makineleri için ‘tek tuşla deterjan siparişi’ veren ‘Kolay Gelsin’ teknolojisini Türkiye’de hayata geçiriyor.

Arçelik’in ise Unilever işbirliğinde Temmuz 2017’de hayata geçirdiği, çamaşır makinelerinde tek tuşla OMO deterjan siparişi teknolojisi, modern çağın hızlı temposunda hayatı kolaylaştıran bir çözüm sunuyor. 

VESTEL'İN PROJESİ 2018'İN İLK ÇEYREĞİNDE HAYATA GEÇECEK 

Yeni nesil perakendecilik anlayışıyla nesnelerin interneti (IoT) üzerine çalışan Vestel, otomatik deterjan siparişi veren çamaşır makinesi ile ülkemizde akıllı ev konseptinin gelişimi için yeni bir adım attı.

P&G işbirliğiyle Vestel çamaşır makinelerine entegre edilecek deterjan butonu, mobil uygulama üzerinden deterjan siparişini otomatik olarak verecek. 2018’in ilk çeyreğinde hayata geçecek proje ile birlikte, eve deterjan taşıma derdi bitecek. 

TEK TUŞLA SİPARİŞ DÖNEMİ 

2018 yılında 10 kilogram kapasiteli çamaşır makinesi satın alan tüketicilere dijital deterjan sipariş butonu ‘Kolay Gelsin’, Vestel ve Ariel iş birliği ile sunulacak olup, butonun kurulumu Vestel yetkili servisleri tarafından yapılacak. Eş zamanlı olarak tüketicinin akıllı telefonuna yüklenecek uygulama ile tüketicinin adres, kredi kartı bilgileri ve deterjan seçeneği sisteme girilecek. Evdeki deterjan azaldığında, kullanıcı makine üzerindeki butona basarak, siparişini otomatik olarak verecek. 

Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan
Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan

Dijital deneyim fırsatlarına büyük önem verdiklerini söyleyen Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan; “Vestel olarak Türkiye’de bir ilke imza atıyor, yeni teknolojiler ile alışkanlıkları değiştirerek yepyeni bir alışveriş deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz. Sektör olarak müşteri odaklı perakende çağındayız. Amacımız hem tüketicilerin günlük yaşamını kolaylaştırmak hem de ürün deneyimini dijitalleştirerek teknoloji dünyasına katkı sağlamak. Bu iş birliği ile Türkiye’nin dijital ekosistemine de katkıda bulunacağız. 2020 yılında dünyada internet bağlantılı cihaz sayısının 50 milyara ulaşması bekleniyor. Bu nedenle tek tuşla deterjan siparişi ‘Kolay Gelsin’ uygulamasını ve bir sonraki adımda ‘otomatik dozaj sistemli çamaşır makineleri’ projesini çok önemsiyoruz. Türkiye’deki müşterilerimize daha dijital, daha kolay bir alışveriş deneyimi sunmak için çıktığımız bu yolda P&G’ye iş birlikleri ve değerli katkılarından dolayı teşekkür ediyorum” dedi. 

ARÇELİK İLK ADIMI TEMMUZ 2017'DE ATTI 

Bu alanda benzer bir adım atan Arçelik A.Ş.’nin Unilever işbirliğinde Temmuz 2017’de hayata geçirdiği, çamaşır makinelerinde tek tuşla OMO deterjan siparişi teknolojisi, modern çağın hızlı temposunda hayatı kolaylaştıran bir çözüm sunuyor. Tek Tuş’la sipariş sistemi ile çamaşır makineleri, OMO deterjan siparişi vererek ürünün eve teslim edilmesini sağlıyor. 

Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer

Tek tuşla sipariş sisteminde, bu konuda özel eğitimli uzmanlar tarafından çamaşır makinesine monte edilen cihaz aracılığıyla müşterinin teslimat ve sipariş bilgileri alınıyor. Böylece kullanıcılar, rutin ihtiyaçları için ek bir zaman harcamadan ve karmaşık sipariş süreçleriyle uğraşmadan deterjanın kapılarına kadar ulaşmasını sağlayabiliyor.

İstanbul, İzmir, Antalya, Denizli, Adana, Ankara, Gaziantep illerinde hayata geçirdiği proje, tüketicilerin alışkanlıkları değiştirerek yepyeni bir deneyim sunmayı hedefliyor. 

"TEK TUŞ TEKNOLOJİMİZLE KOLAY, HIZLI VE AKILLI SİPARİŞ İMKANI GETİRDİK"

Projeyle ilgili detayları paylaşan Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “Uzun zamandır üzerinde çalıştığımız 8-12 kg arası Arçelik ve Beko çamaşır makinelerinde OMO deterjan siparişi vermeyi sağlayan Tek Tuş teknolojimizle kolay, hızlı ve akıllı sipariş imkanı getirdik. Unilever’le uzun yıllara dayanan iş birliğimizi bu yeni projeyle bir adım öteye taşıdık. Kurulum yapılan müşterilerimizin yüzde 95’i Tek Tuş’u hemen kullanmaya başladı. Kısa sürede 1015 adet OMO deterjan siparişi alındı. İstanbul, İzmir, Ankara, Adana ve Antalya bu teknolojiye en hızlı adapte olan illerimiz oldu. Bu projede öne çıkan bir diğer unsur da sürdürülebilirliğe önemli katkı sağlayan sıvı deterjan tercihlerindeki kullanım artışı oldu. Müşterilerimizin yüzde 20’si birden fazla deterjan siparişi verirken, yüzde 60’ı sıvı, yüzde 40’ı da toz deterjan tercih etti” şeklinde konuştu. 

CEP TELEFONLARINI SOLLAYACAK

GELECEĞİN MESLEĞİ IoT ÇÖZÜM MİMARLIĞI

ETİKETLER