"Yapay zeka ile ilişkilerde ilk adım artık çok daha kolay"

Mobil tanışma uygulaması happn’ın CEO’su ve kurucu ortağı Didier Rappaport, Maslak Uniq Hall İstanbul’da düzenlenen Marketing Meetup Experience etkinliğinde veri ve yapay zekâ gibi teknolojilerin hayatımızın her alanını nasıl etkileyeceği üzerine deneyimlerini katılımcılarla paylaştı.

"Yapay zeka ile ilişkilerde ilk adım artık çok daha kolay"

Yapay zekânın artık hayatın her alanında kullanılan çok önemli bir haline geldiğini vurgulayan Rappaport, bu teknolojinin insan ilişkilerini ve tanışma uygulamaları dünyasını da giderek daha olumlu yönde etkileyeceğinin altını çizdi.

Yapay zekânın insanoğluna seçenekler sunan bir sistem olduğuna değinen Rappaport, “Bu teknoloji bizim adımıza kararlar veren bir mekanizma değil. Aksine geçmiş deneyimlerimizi analiz eden ve gelecekte nasıl bir adım atmak istediğimiz hakkında tahminler yürütüp bize bu doğrultuda seçenekler sunan bir yardımcı” dedi.

Didier Rappaport, "happn’ı hayata geçirdiğimizde, mevcut tanışma uygulamalarında olmayan taze ve yeni bir anlayış getirmek istedik. Biz tanışma uygulaması algoritmalarına değil, aşkın büyüsüne inanıyoruz. Ruh eşiniz belki de sokakta, kafede, otobüste bir yere yetişmeye çalışırken karşılaştığınız ancak tanışma fırsatı bulamadığınız biri. happn hayattaki küçük tesadüflere değer veriyor ve aynı anda aynı yerde olduğunuz o özel kişiyle tanışmanız için size ikinci bir şans sunuyor. happn’ın dünya çapında kısa zamanda büyük başarı yakalamasının ardında bu anlayış yatıyor" dedi.

2014 yılında kullanıma sunulan, gerçek zamanlı konum belirleme özelliği (hyper geolocation) ile yolunuzun kesiştiği kişilerle tanışmanızı sağlayan mobil tanışma uygulaması happn, 40 ülkede 50’den fazla büyük şehirde 47 milyonun üzerinde kişi tarafından kullanılıyor. happn’ın Türkiye’de de 2,7 milyonun üzerinde kullanıcısı bulunuyor.

Rappaport 1,6 milyon kullanıcının bulunduğu İstanbul’un kullanıcı sayısı bakımından dünyada üçüncü büyük şehir olduğunu ve onu Türkiye’de Ankara ve İzmir’in takip ettiğini söyledi. Rappaport’un verdiği bilgilere göre, İstanbul’un en çok “Crush” olunan, yani kullanıcıların birbirlerini karşılıklı beğendiği merkezleri Kadıköy Meydanı, Ortaköy Meydanı ve Bakırköy Meydanı. Rappaport Topkapı Sarayı’nın da dünyada insanların en çok “Crush” olduğu 10 tarihi mekân arasında yer aldığını kaydetti.

Konuşmasında veri güvenliği ve kişisel verilerin doğru kullanımının önemine de değinen Rappaport ayrıca konuşmasında, "Verinin yalnızca kullanıcılara ait olduğuna inanıyorum ve bunu korumak benim önceliğim. Avrupa’da bu alanda hali hazırda çok sıkı kanunlar var. Ayrıca, şirketlerin kişisel verilerin toplanması ve kullanımına ilişkin çalışmalarının tamamen şeffaflaşmasını öngören yeni bir düzenleme de yolda.” dedi. happn CEO’su ayrıca, “Yapay zekâ insan etkileşimlerini dönüştürerek artıran, insanları yeniden gerçek hayata bağlayan ve duyguları besleyen harika bir araç. Ancak bu aracın nasıl kullanıldığına dikkat etmek de bizim sorumluluğumuz" dedi.

Sayfa Yükleniyor...