İstenmeyen SMS'lere karşı ne yapılmalı?

Tüketici Hakları Derneği'nden yapılan açıklamada istenmeyen SMS'lerin e-Devlet üzerinden şikayet edilebileceği belirtildi.

İstenmeyen SMS'lere karşı ne yapılmalı?

İstenmeyen reklam içerikli mesajlar tüketicilerin tepkisini çekmeye devam ediyor.

1 Mayıs'ta yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un SMS tacizlerini önlemekte yetersiz kaldığı görüşü hakim.

Tüketici Hakları Derneği Çankaya Şube Üyesi Avukat Emrah Altunç istenmeyen SMS, e-posta ve sesli aramalarla tüketiciyi rahatsız eden şirketlerin önümüzdeki dönemde ciddi maddi sıkıntılar yaşayacağı uyarısında bulundu.

Altunç, 1 Mayıs'ta yürürlüğe giren kanundaki boşlukların, art niyetli bazı firmalar tarafından istismar edildiğini belirterek, mesajlardan bunalan vatandaşların e-Devlet üzerinden şikayetçi olması gerektiğini söyledi.

Kanunun iki aydır yürürlükte olduğunu anımsatan Altunç, onay almadan elektronik ileti ve SMS göndermeye devam eden ticari şirketlerin ileride büyük sorunlar yaşayacağını dile getirerek, şöyle konuştu:

"İstenmediği halde sürekli mesaj atmak aslında ateşle oynamak. Her bir ihlal için ayrı ayrı cezaya tabi olunacağı düşünülürse bu şirketler büyük zararların altına girecekler. İrili ufaklı firmalar mesaj atıyor ancak baktığınızda kurumsallaşma sürecini tamamlamış dev firmalar da bu hatayı yapıyor.

Tüm şirketlere bir kez de biz hatırlatmış olalım; müşteri sadakat programları çerçevesinde de olsa insanlara istemediği sürece tanıtım, kampanya, bildirim SMS'leri atamazsınız. Şu anda yönetmelik çıkmadığı için ceza uygulanmıyor ancak yasa açık. Eninde sonunda bu şikayetler önünüze yığılacak. Cezaları ödemek zorunda kalacaksınız" uyarısını yaptı.

"ONAY ANLAMINA GELMİYOR"

"Özellikle onay verilmiş gibi reklam içerikli SMS göndererek, içeriğinde "SMS almamak için şu numaraya iptal yazıp gönderin" şeklindeki bir uyarıda bulunmanın onay alındığı anlamına gelmediğini anlatan Emrah Altunç, "Bu tür mesajların alıcılar tarafından şikayet edilmesi gerekir. Çünkü onay alınmamış olmasına rağmen tüketiciden alınmamış onayın iptalinin istenmesi kabul edilemez" dedi. 

"5 DAKİKADA ŞİKAYET MÜMKÜN"

Altunç sözlerini şöyle sürdürdü: "Kanunun işlevsel olması için en büyük görev vatandaşa düşmektedir. Zira bu hususta ne kadar çok şikayet olursa kesilecek cezalar da o denli çok olacağından, kanunun yaptırım gücü artacak ve söz konusu ihlaller günden güne azalacaktır. Şikayet sonucunda onay almaksızın elektronik ileti gönderen şirketlere kanuna göre bin liradan 50 bin liraya kadar para cezaları kesilecektir.

Vatandaşların önünde iki seçenek var; ya mesaj-mailleri okumaya devam edecekler ya da suiistimalci şirketleri caydırma yoluna gidecekler. Çok büyük ölçekli şirketlerin dahi böylesine ucuz bir yöntemi hala kullanmaya devam ettiğini görüyoruz. Oysa yasaya uymayan bu tür kuruluşları e-Devlet üzerinden 5 dakika içinde şikayet etmek mümkün."

Sayfa Yükleniyor...