8 canın bedeli 5 yıl hapis

İstanbul'da 8 kadın işçinin servis aracında ölümüyle ilgili davada firma sahibi 5 yıl hapse çarptırıldı. Firma sahibi Karahasanoğlu savunmasında, ''İş yerinde alınacak tüm tedbirleri aldık. Ateşin çaresi su, suyun çaresi yok'' dedi.

8 canın bedeli 5 yıl hapis

İstanbul'da yaşanan sel felaketinde 8 kadın işçinin servis aracında sele maruz kalarak hayatlarını kaybetmelerine ilişkin davada yargılanan firma sahibi Mehmet Cevdet Karahasanoğlu 5 yıl, İdare Müdürü Ferit Göncü 2 yıl 1 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Bakırköy 4. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki duruşmada kararını açıklayan mahkeme heyeti, ''taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olmak'' suçundan firma sahibi Mehmet Cevdet Karahasanoğlu'na 5 yıl, İdare Müdürü Ferit Göncü'ye de 2 yıl 1 ay hapis cezası verdi.

Mahkeme heyeti, sanıklardan servis aracı şoförü Mehmet Oğur'un ise beraatini kararlaştırdı.

Bakırköy 4. Ağır Ceza Mahkemesindeki duruşmaya, tutuksuz sanıklar Mehmet Cevdet Karahasanoğlu, Ferit Göncü ve Mehmet Oğur katıldı.

Duruşmada savunma yapan Karahasanoğlu'nun avukatı Savaş Serttaş, İstanbul'da böyle bir olayın 100 yılda bir meydana geldiğini, olayın öngörülmesi ve önlenmesinin mümkün olmadığını, müvekkilinin ölenlerin yakınlarının acılarını azaltabilmek için tüm zararlarını karşıladığını belirtti.

Serttaş, müvekkilinin fabrikanın etrafını duvarlarla çevirdiğini, kum torbalarıyla yığınaklar yaptığını ifade ederek, ''Ayrıca olayda kullanılan aracın cinsi ne olursa olsun, bu kadar büyük bir felakete karşı etkili olmadığı da raporlarda belirtilmiştir. Müvekkilimin beraatini talep ediyorum'' diye konuştu. Sanık Ferit Göncü'nün avukatı Rahmi Özkan da olayın doğal afet neticesinde meydana geldiğini, müvekkilinin iş yerinde idare amiri olarak görev yaptığını söyleyerek, ''Maalesef kader ağlarını örünce insan neticeye mani olamıyor. Müvekkilim minibüsün çatısına çıkarak önce şoförü kurtarıyor, daha sonra diğer işçileri kurtarmak istiyor. Ancak bütün çabalarına rağmen neticeyi önleyemiyor. Müvekkilimin beraatini talep ediyorum'' dedi.

'ATEŞİN ÇARESİ SU, SUYUN ÇARESİ YOK'
Son sözü sorulan sanıklardan Mehmet Cevdet Karahasanoğlu da olayda suyun yüksekliğinin 2 metre 70 santimetreye çıktığını hatırlatarak, çevredeki iş yerlerinin önlemler konusunda kendilerini örnek aldığını söyledi.

Karahasanoğlu, ''İş yerinde alınacak tüm tedbirleri aldık. Atalarımızın bir sözü var. Ateşin çaresi su, suyun çaresi yok. Beraatimi talep ediyorum'' dedi.

Ferit Göncü ile Mehmet Oğur da takdirin mahkemeye ait olduğunu söyledi.

Kararı açıklayan mahkeme heyeti, Mehmet Cevdet Karahasanoğlu'nu olayın oluş şekli, ölü sayısı, sanığın kusur durumunu göz önüne alarak, ''taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek'' suçundan 6 yıl hapis cezasına çarptırdı.

Mahkeme heyeti, Karahasanoğlu'nun duruşmadaki tutumu ve davranışlarını göz önüne alarak, cezasını 5 yıl hapse indirdi.

Ferit Göncü'yü olayın oluş şekli, ölü sayısı, sanığın kusur durumu göz önüne alınarak, ''taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek'' suçundan 2 yıl 6 ay hapis cezasına çarptıran mahkeme heyeti, sanığın bu cezasını duruşmadaki tutumu ve davranışlarını lehine indirim sebebi kabul ederek 2 yıl 1 ay hapise düşürdü.

Mahkeme heyeti, sanık şoför Mehmet Oğur'un toplanan deliller, savunması, tüm bilirkişi raporları, olayın oluşu göz önüne alındığında suçu ispatlanamadığından beraatine karar verdi.

KAPALI KASA KAMYONETTE SELE KAPILDILAR
Bakırköy Cumhuriyet Savcılığınca hazırlanan iddianamede, Pameks adlı iş yerinde çalışan Güldane Çiftçi, Özlem Ünal, Bircan Karataş, Naciye Karadeniz, Nebahat Salkım, Altun Yüksek, Fikriye Özentürk ve Nuriye Can'ın, 9 Eylül 2009 tarihinde kapalı kasa kamyonetin arkasında iş yerine gittikleri belirtiliyordu.

Söz konusu işçilerin, servis aracından inmek istedikleri sırada iş yerinin istinat duvarlarının sel suları nedeniyle yıkılması ve sel sularının birikmesi neticesinde araç içinde kalarak öldükleri kaydediliyordu. İddianamede, aynı araçta bulunan Gençay Güli'nin binaya girdiği, araçtan çıkan şoför Mehmet Oğur'un Gülsüm Şenkoğlu ve Sakine Yıldız'ı araçtan kurtardığı anlatılarak, Trafik Kanunu'na göre kullanılması yasak olan kapalı kasa kamyonetle servis taşımacılığı yapıldığı ifade ediliyordu.

Sayfa Yükleniyor...