Büyük mağazalar, milyonlarca kadının nedensizce bile olsa dolaşmayı tercih ettikleri yerlerin başında geliyor. Peki bunun nedeni insan doğası mı yoksa yetiştirilme biçimi mi?

Satış düzeyleri üstüne yapılan araştırmaya göre, alışverişe karşı alınan tutum öğrenilen bir şey. Bunu daha da ilerletmek gerekirse alışverişkolik bir kadının, bu tutumu annesinden öğrendiğini sonucuna varılabiliyor.

Çocukların kıyafetlerinin çoğunu alan anne olduğu için, onları model alan kız çocukları da alışverişe yatkın oluyor, kız çocuklarının hayatları boyunca moda ve alışverişe duyduğu ilgi böylelikle başlıyor.

Hertfordshire Üniversitesi Psikoloji Bölümünden Dr. Karen J. Pine durumu şöyle özetliyor ; ‘Toplum kadınların dış görünüşlerine o kadar çok önem veriyor ki kız çoçuklarına erkeklere göre daha fazla kıyafet alınıyor. Babalar oğullarını futbol maçlarına götürüken, anneler kızlarıyla alışverişe çıkıyorlar, alışverişın kadınlar için vazgeçilmez olmasını buna bağlayabiliriz’