AlphaTauri Türkiye pazarına girdi

Dünya çapında faaliyet gösteren ve merkezi Avusturya’nın Salzburg kentinde bulunan premium moda markası AlphaTauri Türkiye pazarına kasım ayı itibarıyla giriş yaptı. Markanın Türk CEO'su Ahmet Mercan son dönemin moda akımları hakkında bilgi verdi.

ntv.com.tr 26.11.2020 - 17:51

AlphaTauri Türkiye pazarına girdi

İstanbul’da düzenlenen Formula 1 Turkish Grand Prix 2020 ile birlikte Vakkorama’larda satışa giren AlphaTauri’nin Sonbahar/Kış 2020 koleksiyonunda dikkat çekici ürünler yer alıyor. 

Formula 1 öncesi Red Bull Racing pilotu Alex Albon ile Scuderia AlphaTauri pilotu Pierre Gasly İstanbul turu yaparak bir tanıtım filmine imza atılmıştı. Bu sayede hem İstanbul’un dünya çapında tanıtımı hem de Formula 1 heyecanının ülke çapında yaşanması adına bir inisiyatif alınmıştı. Türkiye’de Formula 1 öncesinde gerçekleşen bu heyecanlı tanıtım filmi aynı zamanda AlphaTauri’nin Türkiye pazarına girmesini ve lansmanını da konu aldı.

AlphaTauri’nin CEO’su Ahmet Mercan, modanın sektörünün mevcut koşullarını, bugününü ve yarınını değerlendirdi: 

"Geçmişten günümüze sürekli bir dönüşüm içinde olan moda akımları son yirmi yılda beklenmedik bir viraj aldı. 2000’lerin başında restoran, gece kulübü ya da cafelerde şık, topuklu ayakkabı ya da kravat ile temsil edilen dönem modası, son yıllarda esnemeye başladı. Başta milenyum, 2010’dan sonra ise rahat giyim şıklıkla anılır hale geldi. Kombinlerin spor ayakkabılar ya da penye kumaşlarla tamamlanması, yavaş yavaş spor giyimi hayatımızın ana parçalarından birisi haline getirdi. Özellikle pandemi süreci ve evden çalışma düzeninin getirisi olan şıklıktan çok rahata, maksimum hareket kabiliyetine ve çoklu renk seçimine imkân veren kıyafetler teknolojinin de desteği ile artık yeni çağın moda algısına yön veriyor."

''HERKES İÇİN MÜMKÜN''

Modadaki yeni akımlar üzerine konuşan Mercan, teknolojik açıdan nitelikli ürünlerin de çoğunlukla sadece spor görünen giyim ürünlerinde olabileceği üzerine bir yanılgı olduğuna değiniyor ve ekliyor:

“Bugüne kadar müşterilerimizin geri bildirimleri şu şekilde; çoğunluk, şıklıktan geri kalmadan bir moda ürününde işlevselliği ve yenilikçiliği bir arada sunmanın mümkün olduğuna henüz hâkim değil. Sıcaklık ayarlama özelliği bulunan, aynı zamanda su geçirmez bir parka edinmek için illa bir dağcı gibi görünmenize gerek yok. Şıklığı ve işlevselliği bir arada bulunduran bir kıyafet giymek mümkün.”

''HER ŞEYİ AYNI ANDA SUNAN ÜRÜNLER''

2000 öncesinin trendleriyle bugünün trendlerini karşılaştırdığımızda modada zarafet ön plandaydı. Ama son 20 yılda işler değişti ve şimdi moda dünyasında rahatlık başrolde gibi. Son 20 yıldaki moda trendleri tüketicinin beklentisine göre şekilleniyor.

Buna dair yorumda bulunan Mercan, “Tüketici kaliteye, kalıcı moda parçalarına, zamansız tasarıma sahip seçkin malzemeye ve katma değere daha çok önem veriyor” dedi.

Geleceğe dair öngörülerini de aktaran Mercan, “Moda teknolojilerinin gelişimi tekstil teknolojisinin kendisi ile ilgili değil, daha çok tekstil inovasyonlarıyla ilgili bir şey. Moda sektörünün ihtiyaç duyduğu değişimi sağlayacak anahtar unsur inovasyondur. Tüketici daha fazla taviz vermek istemiyor gibi görünüyor. Özellikle yakın geleceğin tüketicileri olan çocuklar herhangi bir olumsuzluk kabul etmeyecek gibi. Tek bir üründen her şeyi aynı anda bekliyorlar çünkü bunun mümkün olduğunu biliyorlar” diye konuştu.

''90 ÜLKEDE SATIŞA GİRDİK''

Markanın kısa süre önce kurulduğundan bahseden Ahmet Mercan, “AlphaTauri, Red Bull’un premium moda markası. Moda endüstrisinde oldukça yeni bir marka ve bu yılın başından itibaren global ölçekte büyümeye başladı. Formula 1 İstanbul Grand Prix’sinin lansman sürecinde de Türkiye’de faaliyete geçti. 90 ülkede satışlarımız devam ediyor. Gelecek yıl Birleşik Krallık, Japonya ve Fransa ile de tanışmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Markanın teknoloji ile iç içe olduğundan bahseden Mercan, “AlphaTauri gücünü inovasyondan/ yenilikten alır. Modayı işlevsel özelliklerle ve tekstil inovasyonları ile birleştirir, işlevselliği merkeze alır. Ancak koleksiyondaki parçalara katılan niteliğin ölçümü fiziksel değildir. Bu daha çok deneyim odaklıdır. Örneğin su geçirmez üç boyutlu örgü kaşmirler ya da suya ve kire dayanıklı özelliklerle güçlendirilmiş trençkotları bunlar arasında gösterebiliriz” dedi. 

Moda dünyasında kadın ve erkek koleksiyonları arasında gözle görülür bir fark olmadığına değinen Mercan, “Moda endüstrisindeki genel eğilim erkek ve kadın koleksiyonları arasındaki farkın gittikçe azaldığını gösteriyor” dedi.

‘SICAKLIK DENGESİNİ AYARLAYAN TEKNOLOJİ''

AlphaTauri koleksiyonunda pek çok tekstil teknolojisinden ve inovasyonundan faydalandıklarına da işaret eden Mercan, “Taurobran®, suya dayanıklı kıyafetlerin nefes alabilme standartlarını yeniden belirleyen, benzeri olmayan bir espinning (elektroeğirme) dokuması. Vücudu ısıdan ve terlemeden uzak tutarak, eşi görülmemiş bir rahatlık sağlıyor. Sonbahar-Kış 2020 koleksiyonumuzda Taurobran®’ın uygulandığı malzemeyle üretilmiş birkaç parça var” sözlerini kullandı.

Sayfa Yükleniyor...