Akdemir, Avea’nın ilk yarı performansına ilişkin basın toplantısında yaptığı konuşmada, şirketin kuruluşundan bu yana geçen 7 yılda sektörde yaşanan gelişmeleri değerlendirdi.
Avea’daki değişimlere de değinen Akdemir, 2005 yılında yaklaşık 6 milyon olan abone sayısının bugün ikiye katlanarak 12,2 milyona çıktığını, o tarihlerde gelir anlamında yüzde 12'lerdeki pazar payının ise 2011 ilk çeyreği sonu itibariyle yüzde 20 civarına ulaştığını kaydetti.

Akdemir, 2005'te 163 dakika olan Avea müşterilerinin ortalama konuşma süresinin ilk defa bu çeyrek sonunda 300 dakikayı aşarak 309 dakikaya ulaştığını belirterek, ”Avea aynı zamanda Avrupa’da da bu konuşturma süresi anlamında önemli üst liglerde yer alıyor” dedi.

ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ, KAMU ÇALIŞANIYLA BÜYÜDÜ
Kamuoyundaki olumsuz algı nedeniyle ”iletişim kulesi” olarak isimlendirdiği baz istasyonu sayısının 2005 yılında 6600 iken 2011 ilk yarı sonu itibariyle 19 bine ulaştığını belirten Akdemir, yıl sonunda bu rakamın çok daha yükselmesini beklediklerini söyledi.

Uygun fiyatlı arama imkanı sağlayarak iletişimi özgürleştirdiklerini söyleyen Akdemir, 2004 yılında sektörde dakika başına ortalama ücretler 33 kuruşken, 2011'de 9 kuruşa gerilediğini ifade etti.
Avea’nın ikinci çeyrek performansına ilişkin bilgileri paylaşan Akdemir, ”2010 yılında hedefimiz karlı büyüme dedik ve 2010'u kapattığımız zaman vitesi büyüttük, büyümeyi sağladık, karlılık hedefine ulaştık. 2011 yılında ise depara kalktık” dedi.

2010 yılının ikinci çeyreğinde 643 milyon lira olan satış gelirlerinin yüzde 18 artışla bu yılın aynı döneminde 759 milyon liraya ulaştığını, ilk 6 aylık büyüme oranının ise yüzde 13 olduğunu belirten Akdemir, karlılığın da geçen seneki seviyelerde devam ettiğini ve amortisman, faiz ve vergi öncesi karın (AFVÖK) 69 milyon lira olarak gerçekleştiğini kaydetti.

ARPU’SU EN YÜKSEK OPERATÖR
Kullanıcı başına ortalama gelir (ARPU) konusunda sektörde 2010 yılı son çeyreğinde bir kırılma yaşandığını söyleyen Akdemir, ”Sonrasında Avea’nın ARPU’su en yüksek operatör olduğu net şekilde görülüyor. Bu yılın ilk ve ikinci çeyreğinde geldiğimiz nokta ilk defa 20 lira üzerine çıkarak 20,5 lira oldu” dedi.

Bu gelişmede, faturalı abone tabanlarının genişlemesinin rolüne işaret eden Akdemir, 2010 yılı ikinci çeyreğinde 7 milyon faturasız, 4,5 milyon faturalı abone varken, bu sene aynı dönemde 6,9 milyon faturasız, 5,4 milyon faturalı abone bulunduğunu anlattı.

ABONE 615 BİN KİŞİ ARTTI
Erkan Akdemir, son çeyrek gelişmelerini şöyle özetledi:

”Geçen sene 268 dakika olan abone başına konuşma süresi, 309 dakikaya çıktı. Bir saniyede iki kelime söyleyebilirsiniz. Seni seviyorum diyebilirsiniz. Ama biz daha rahat rahat bunu ifade edin istiyoruz. Avea’yı aynı zamanda sevgililerin, dostların, dertlilerin, aşıkların, dinlemeyi sevenlerin operatörü olarak da açıklayabiliriz.
İlk altı ayda 3500 yeni iletişim kulesi ilave ettik. Yenilenen bayi sayısı 200'e yaklaştı. 2009'dan bugüne cihazda ciddi ilerleme sağladık. Bayilerin cihaz satışından da önemli gelir yarattığı sağlıklı bir yapıya doğru gidiyoruz. Abone tabanımız 615 bin kişi arttı.”

Sektör üçüncülüğüne razı göründükleri yorumu üzerine Akdemir, ”Üçüncülüğe razı değiliz. Öyle olsak, bu kadar çok yatırım da yapmayız. Mevcut olanı korumaya çalışırız. Pazarda her zamanki dinamikliğimizi, agresifliğimizi devam ettirdik, ettireceğiz” diye konuştu.

Bu arada toplantıya Avea reklamlarında oynayan oyuncu Ata Demirer de katıldı. Avea’nın 7. yıl pastasını Akdemir ve Demirer birlikte kesti.