Gençlik uzmanı Youth Republic, dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Synovate işbirliği ile gerçekleştirdiği Yeni Nesil Gençlik Araştırması "Harçlık Pazarı Araştırması" gençlerin tüketim alışkanlıklarını, hayat görüşlerini ve trendlerini ortaya koyuyor. Araştırma Türkiye'de sayıları 15 milyonu bulan genç nüfusu, zamanın ruhunu anlamak açısından önem taşıyor.

İŞTE ARAŞTIRMA SONUÇLARI
16 farklı ilden 3 bin 119 üniversite ve lise öğrencisiyle ve bin 533 çalışan genç ve gençlerin aileleriyle görüşüldü. Öğrenci evlerine kameralar yerleştirildi, gençlere harcama günlükleri tutturuldu.

Araştırmaya göre; AVM'ler gençlerin bir numaralı alışveriş noktasını oluştururken AVM'leri outlet mağazalar izliyor. AVM'lerin bir diğer alternatifi de cadde üzerindeki mağaza ve butikler...

Gençler en çok spor giyim ve elektronik eşya alışverişlerini AVM'lerden yaparken günlük giyim, ayakkabı ve çanta alışverişi için pasajları tercih ediyor.

İŞTE GENÇLERİN FAVORİ MARKALARI!
Üniversiteli, liseli ve çalışan gençler arasında cep telefonu denince akla Nokia geliyor. Gençlerin spor giyimde favori markaları olarak Adidas ve Nike öne çıkıyor. Kozmetikte ise Avon markası tercih ediliyor.

REKLÂMLAR LİSELİ GENÇLER ARASINDA DAHA ETKİLİ!
Liseli gençler arasında markanın reklamı ve reklamda güvendikleri birisinin oynaması alışveriş tercihlerinde önemli rol oynarken, üniversite öğrencileri ve çalışan gençler reklamları o kadar önemsemiyor. Bunun yanı sıra çalışan gençler diğer gruplara oranla marka giyinmeyi daha çok önemsiyor ve çevrelerindekilerin marka tercihlerini daha çok dikkate alıyor.