NTV

Beleş müzik baldan tatlı

Türkiye
Beleş müzik baldan tatlı

Türkiye'de gençler, dijital müziğe neredeyse hiç para vermiyor, arkadaşından kopyalıyor veya internetten korsan kopya indiriyor.

Gençlik üzerinde uzmanlaşan Youth Republic ve dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Synovate işbirliği ile gerçekleşen araştırma gençlerin müzik dinlemek için para harcamadıklarını, yarısından fazlasının sevdikleri şarkıları internetten ücretsiz indirmeyi tercih ettiğini ortaya koydu.

"Yeni Nesil Gençlik Araştırması: Harçlık Pazarı" isimli araştırma gençlerin müzik dinleme alışkanlıklarıyla ilgili çarpıcı gerçekleri ortaya koydu. Yeni nesil araştırma yöntemleri kullanılarak 4500 gençle yapılan araştırma, çalışan gençler, liseli ve üniversiteli gençlerin müzik dinleme alışkanlıklarının yanı sıra gençlerin tüketim alışkanlıklarını, hayat görüşlerini ve trendlerini ortaya koyuyor.

Harçlık Pazarı’na göre gençler genel olarak maaşlarından ya da harçlıklarından müzik için para ayırmıyor. Yarısından fazlası internetten ücretsiz indirmeyi tercih ederken, birçoğu da başkalarından kopyalamayı tercih ediyor. Para vererek mağazadan ya da internetten albüm alanların oranının ise oldukça düşük olduğu görülüyor.

Gençler genel olarak daha çok Türkçe pop dinliyor. Çalışan gençlerin dinlediği isimler arasında İbrahim Tatlıses, Kıraç ve Murat Boz yer alırken, liseli gençler Sagopa Kajmer, Duman ve Mustafa Çeçeli gibi isimleri dinlemeyi tercih ediyor. Üniversiteli gençler ise Cem Adrian, Volkan Konak ve Serdaç Ortaç dinliyor. Tüm genç gruplarının ortak olarak sevdikleri isimler arasında Tarkan, Sezen Aksu ve Candan Erçetin dikkat çekiyor. Ayrıca araştırma gençlerin bilgisayar, mp3 player ve cep telefonlarından müzik dinlediğini, CD player veya radyodan müzik dinleyenlerin azınlıkta olduğunu ortaya koyuyor.

Araştırma Türkiye’de sayıları 15 milyonu bulan genç nüfusu, zamanın ruhunu anlamak açısından önem taşıyor. Araştırma kapsamında yeni nesil araştırma yöntemleri kullanılarak 16 farklı ilden 3.119 üniversite ve lise öğrencisiyle ve 1.533 okumayan/çalışan genç ve gençlerin aileleriyle görüşüldü. Öğrenci evlerine kameralar yerleştirildi, gençlere harcama günlükleri tutturuldu. Araştırmayla ilgili daha ayrıntılı bilgiye harclikpazari.com adresinden ulaşabilirsiniz.