Beyoğlu ve Kadıköy vapurları boğaza açıldı

İstanbulluların oylarıyla seçilen vapurlar, bugün yolcu taşımaya başladı. Tuzla'da imal edilen vapurların her biri 9,3 milyon dolara mal oldu.

İstanbullular'ın ''Haydi İstanbul Vapurunu Seç'' kampanyasında 8 model arasından belirlediği 4 numaralı şehir hatları vapurundan ''Beyoğlu'' ve ''Kadıköy'' ismi verilen 2 vapur daha sefere başladı.

Günümüz şehir hatları formuna en yakın model olan 4 numaralı vapurun boyu 68, eni ise 13 metre. 1800 yolcu kapasiteli ve 14 knot deniz mili hız yapabilen vapurlar, dünyanın en gelişmiş manevra gücüne ve kabiliyetine sahip sistemlerden birisiyle donatıldı.

Beyoğlu ve Kadıköy, mevcut vapurlardan daha kısa zamanda seferlerini tamamlayacak. Vapurlarda 4 ana jeneratör, elektrik motoru tahrikli Azimut Pervane Sistemi, gelişmiş seyir cihazları ve yüksek ivmeli yavaşlama ve hızlanma özellikleri bulunuyor.

Geniş ve ferah salonun yanı sıra, panoramik camlar, klima sistemi ve minimum titreşim özelliklerini bulunduran Kadıköy ve Beyoğlu vapurlarının üst, ön ve arkası açık, ayrıca güvertede oturma yerleri mevcut. Vapurlarda otomatik kapı sistemi ile iskeleye yanaşmadan kapıların açılmama özelliği bulunuyor.

Vapurların hizmete girmesi nedeniyle Kabataş İDO İskelesi'nde düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da günlük yolculuk sayısının 11 milyondan 23 milyona çıktığını söyledi.

Topbaş, şöyle konuştu:

"İDO, bir yılda 102 milyon yolcu, 6,7 milyon araç taşıyan dünyanın en büyük işletmesi haline geldi. Dünyanın en çok yolcu taşıyan filosu bizde. Bu gücü sağladık. 5 yılda İstanbul'da deniz ulaşımı için 361 milyon dolarlık yatırım yaptık. İşte burada 2 gemi daha Marmara ve İstanbul Boğazı sularında İstanbullulara hizmet verecek. Bu gemilerin maliyeti 9,3 milyon TL. Daha önce  'Fatih' vapurunu devreye almıştık. Arkasından 'Sarıyer' ve 'Beykoz' hizmete girecek."

HALİÇ'E 3 METROBOT
Sirkeci-Harem arasında günde 4 bin araç taşıyan arabalı vapurların da bugün 12 bin araç taşıyor hale geldiğini, 6 olan deniz taksi sayısını yıl sonuna kadar 15'e çıkaracaklarını belirten Topbaş, deniz ulaşımına ilişkin diğer yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi:

"Üsküdar-Haliç hattında çalışacak 3 tane metrobot çalışmamız var. 2'sini 26 Haziranda denize indireceğiz. 3'üncüsü ise Ağustos ya da Eylül ayında hizmete girecek. Arzumuz şu; Avrupa'da kanallarda gezen ve üst kısmından da etrafı izleme imkanı veren tekneler var. Buna göre tasarım istedim. 42 metre boyunda, 8,5 metre genişliğinde 12 mil hız yapabilir panoramik gemiler turistik amaçlı hizmet edecek. Ayrıca Haliç'te hidrojen enerjisiyle çalışacak 2 tane turistik gemi için çalışma yapıyoruz."

METROBÜS YANITI
Topbaş, metrobüslerin alımlarıyla ilgili ''Deniz Feneri gibi bir olay. Aracı kurum kimdir, ne kadar para ödenmiştir?'' şeklindeki iddialara da şu yanıtı verdi:

"Gündemden düşenler, tekrar kendilerini gündemde tutmaya çalışıyor. Sonra bizim yazılı cevaplarımızdan öğrendiler. İETT doğrudan alım yapmış. Aracı kurum yok. Peki bu iddia ve iftiraları yapan insana ne düşer? 'Özür dilerim. Ben yanlış biliyordum' demek düşer. Ne diyor; 'Ben artık onun üzerinde durmayacağım.' Ne demek? Gel bir özür dile, o zaman şahsiyetini görelim. İftira ediyorsun, 'bu paralar nereye gitti, Deniz Feneri gibi bir olay' diyorsun. Ondan sonra da 'arkasında durmayacağım' diyorsun. Nasıl bir dürüstlük, nasıl bir insanlık? Metrobüs bu kente çok ciddi bir çözüm getirdi. Basında bu konuyla ilgili günü geldiğinde açıklayacağım."

Sayfa Yükleniyor...