NTV

Bulut savaşı fiyat kırma yarışına dönüştü

Türkiye
Bulut savaşı fiyat kırma yarışına dönüştü

Bulut depolama alanında kıyasıya rekabete giren Google ve Amazon, ardı ardına fiyat indirimine gidiyor.

Veri depomalanın en pratik ve güvenli yolu olan bulut depolama, iki teknoloji devi arasındaki büyük bir rekabet başlattı. Kullanıcıları fiziksel depolama araçlarından bağımsız kılan ve verilerini en güvenli şekilde saklamalarını sağlayan bulut depolama hizmeti sunan Google ve Amazon, fiyat kırma yarışına girdi.

Google, ilk olarak yüzde 20 indirim yaptığı bulut depolama hizmeti için, Amazon’dan gelen indirimin ardından bir yüzde 10 daha indirim yapma kararı aldı. Şirket, bu hafta başında yaptığı yüzde 20’lik indirimin ardından bugün blog sayfasında yaptığı açıklamada fiyatların yüzde 10 daha kesildiğini belirtti.

Google’ın bu hamlesinin, henüz dün Amazon’dan gelen açıklamayla bağlantılı olduğu çok açık. Amazon, dün bulut depolama hizmeti için yüzde 24-27 indirime gittiğini açıkladı.

ALTYAPI UYUMU SAĞLANMASI İÇİN
Amazon, dün yaptığı açıklamada, Simple Store System (S3) hizmetinin tüm bölgelerdeki fiyatının düştüğünü duyururdu. CNET, bu hamlenin, bulut depolama hizmetinin sunulduğu bölgelerdeki ekonomilerin gerekli altyapıyı sağlayabilmesi için alınmış olabileceğini belirtti. Kısaca, fiyat düşürmekle eski teknoloji kullanan şirketlerin yeni nesil depolamaya geçmesi için zaman kazanması amaçlanıyor.

Google, Amazon’un hamlesine hemen yanıt verirken, yaptığı açıklamada “piyasaki şirketlete ve geliştiricilere bulut bilişimde işlem yapabilmeleri için en yüksek kaliteyi sunmayı amaçladıklarını” ifade etti.

İki teknoloji devi, özellikle iş dünyasında bulut depolamaya yönelik talebin beklenenden de hızlı artması sebebiyle bu teknolojiyi önemli bir gelir kapısı olarak görüyor.

“REKABETTE MEMNUNUZ”
Google’ın iş uygulamaları biriminin başındaki Amit Singh, dün California, Redwood Shores’da katıldığı bir konferansta, ‘rekabetten memnun olduklarını’söyledi.

Singh, “Sahip olduğumuz altyapının daha iyi olduğunu düşünüyoruz... Amazon’un büyük müşterilerinin bizim hizmetimizi test edip beğendikten sonra bize geçtiğine tanık oluyoruz” dedi.

Rekabet alanında bir diğer teknoloji devi Microsoft’un yeterince güçlü olmadığını ifade eden Singh, “Sebepsiz yere fiyatlarını yüzde 15 artırdılar. Neden böyle bir şey yapasınız ki? Bu çok saçma” ifadesini kullandı.