İzmir Karayolu'nun 17'nci kilometresinde Erenköy (İntepe) yakınlarındaki duble yolda, yaklaşık 30 metre uzunluğunda dev çatlak oluştu.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Doğan Perinçek, yol çökmesinin bölgede daha önce de başka noktalarda yaşandığını söyledi.

Çatlağın dolgu malzemesinin oturması ve yolun alt kısmanda istinat duvarı bulunmaması nedeniyle kaynaklandığını anlatan Prof. Dr. Doğan Perinçek, "Buna benzer oturmalar olacaktır" diye konuştu.

Perinçek, Çanakkale'den İzmir yönüne gidildiğinde dört ayrı yerde mühendislik hatası görüldüğünü savunarak, şöyle konuştu:

"Hemen 5 kilometre ileride İzmir yönünde yolda iki yıl önce oturma ve çatlama olmuştu. Nedeni istinat duvarının hatalı olması. Bulunduğumuz yer de yine mühendislik hatası var. İstinat duvarı yapılmadan dolgu üzerine yol yaptılar. Viyadükte, iki kez büyük heyelan oldu. Viyadük zarar gördü.

İstinat duvarı yaptılar ama çok geç oldu. Ondan sonra depremin tetiklemesi ile oturmalar gerçekleşti. Bunu mühendisler ve karayolları inkar etti. Çanakkale istikametinde ise yolun sağında 3-4 yerde heyelan oldu. 20 kilometre içinde 4 tane büyük olay olması, bir mühendislik hatası olduğunu gösteriyor.

Neden mühendislik hatası? Burada ben iddia ediyorum. Bu yolu yapanların mühendisleri, diplomayı arka kapıdan almışlar. Bakkaldan almışlardır.”

Yola yama yapıldığını dile getiren Perinçek, “Şu anda bile milim milim çatlamanın devam ettiğini düşünüyorum. Çok net bir şekilde görüyoruz hem yolda düşme var, hem de asfaltta açılma var. Bu net bir şekilde olayın devam ettiğini gösteriyor” dedi.