Çevrimiçi ağlar e-postadan daha popüler

Nielsen Online'ın yaptığı bir araştırmaya göre, e-günlük (blog) siteleri, sosyal ağlar gibi çevrimiçi ağ sitelerinde geçirilen vakit, e-posta kutularında geçirilenden çok daha fazla.

Çevrimiçi ağlar e-postadan daha popüler

Facebook'ta çok vakit geçirip, MySpace'de sanatçı profillerini teker teker gezenlerdenseniz, iş yerlerinde sistem yöneticilerinin düzenlediği yasaklı sitelere girmenin bir yolunu aramaktan vazgeçmiyor ve e-postalarına yeterli vakit harcamadığınızı düşünüyorsanız yalnız değilsiniz.

Nielsen Online'ın yayınladığı bir rapora göre, İnternet kullanıcılarının vakitlerinin yüzde onu çevrimiçi ağ sitelerinde geçiyor. Çevrimiçi kitlenin üçte ikisi ise komünite sitelerine üye.

Nielsen Online'ın CEO'su John Burbank, sanal alemde harcanan süreninAralık 2007 ve Aralık 2008 arasında geçen dönemde bu süre, yüzde 63 artış göstererek 45 milyar dakikaya ulaştığını belirtiyor. Buna göre her 11 dakikada bir dakikanın sosyal ağ siteleri üzerinde geçiriliyor.

Rakamlar sadece Facebook'a özel olarak incelendiğinde, rakamlar ürkütücü bir gelişme gösteriyor. Facebook'ta geçirilen toplam süre 20.5 milyar dakika, bu sayı geçtiğimiz yıla göre yüzde 566 (5,6 kat) artmış durumda.

İlgi bu kadar yoğun olunca, sosyal ağ sitelerinin ortalama büyüme hızı, geçtiğimiz yıl yüzde 5'ten daha yüksek oldu. Rapora göre, Brezilyalılar sosyal ağ sitelerini en çok kullanan kitleyi oluşturuyor. Brezilyalılar çevrimiçi olarak geçirdikleri sürenin yüzde 23'ünü sosyal ağ sitelerinde geçiriyorlar.

Facebook, çevrimiçi liderliğini 108.3 tekil kullanıcıyla devam ettriiyor. Facebook'un en yoğun olarak ziyaret edildiği ülkeler Avustralya, İspanya, İsviçre, Fransa, İngiltere ve İtalya olarak sıralanıyor. Ancak ABD incelendiğinde Facebook, MySpace karşısında pek varlık gösteremiyor. Japonların tercihi yerel bir site olan Mixi olurken, Brezilya'da Google'ın sosyal ağ sitesi olan, ve bir Türk çalışan tarafından kurulan Orkut bir numaraya oturuyor.

Sosyal ağ sitelerinin asıl kitlesi daha çok genç kitle olarak görülüyor ancak, rapor bu tip sitelerin artık orta yaş üstü kullanıcılar tarafından da yoğun olarak kullanıldığını gösteriyor.

Rapora göre yaş gurubu bazında Facebook'un en çok büyümesini sağlayan kitle 35-49 yaş arasındaki kullanıcılar. Facebook, 50 ile 64 yaş arası kullanıcılarında yaşadığı büyüme 18 yaş altı kullanıcılarınınkinden iki kat fazla oldu.

Sayfa Yükleniyor...