Apple'ın yeni 'oyuncağı' iPad, ABD'de piyasaya sürüldü. Mobil internet deneyiminde yeni bir dönemin başlangıcına işaret eden cihazın öncelikle Wi-Fi'lı en ucuz versiyonu müşteriye sunuldu. Mağaza önündeki kuyrukların, 2007'de iPhone için oluşan kuyruklara kıyasla çok daha az olması dikkat çekti.

İlişkili Haberler


Firma tarafından bugün yapılan açıklamada, ABD'deki Apple mağazalarında yapılan ilk gün satışının 300 bini geçtiği belirtildi. Msnbc'de yayımlanan habere göre bu rakama ön siparişler de dahil.

iPad için bugüne kadar 200 bine yakın ön sipariş verilmişti. Bunlar içinde dahili 3G modemi bulunan modellerin ay sonunda satışa sunulması bekleniyor. iPad, Nisan sonu veya Mayıs başında Avrupa'da belli başlı ülkelerde piyasaya çıkacak.

iPad’in ilk örnekleri geçtiğimiz hafta ABD’de belli başlı yayınlara gönderilmişti. The New York Times ve The Wall Street Journal gazetelerinde incelenen ürün, parlak ve canlı ekranı, güzel tasarım ve ekran grafikleri, uzun pil ömrü ve hızıyla beğenilirken, web kamerasının, USB girişinin, bir tane bile bellek kartı yuvasının ve işlevsel ofis yazılımlarının olmaması yüzünden eleştirildi.

Büyük boy bir bloknot ölçülerindeki iPad, wi-fi veya 3G mobil telefon ağı aracılığıyla internet erişimi sağlayabiliyor, elektronik postaları gönderme ve okuma, fotoğraf ve video izleyebilme, ayrıca video oyun oynayabilme imkanı tanıyor.

Cihazın ABD'deki satış fiyatı, tipine göre, 499 ila 829 dolar aralığında.

Dergi büyüklüğündeki bir iPhone'a benzer bu cihaz, bir santimetreden biraz daha fazla kalınlığa ve 700 gramdan az ağırlığa sahip. Tek bir düğmesi bulunan iPad'in dokunmatik ekranının boyutu köşeden köşeye 24,6 santim olarak ölçülüyor.

iPhone'daki uygulamaların benzerleri iPad için de üretildi. Bilhassa pek çok dergi ve gazete yayıncısı, bu yeni mobil internet deneyimine 'tablet bilgisayar edisyonları'yla katılmaya çok istekli. Belli başlı ABD gazetelerinin yanı sıra, Condé Nast, Time Inc, Bonnier gibi dev dergi yayıncıları da pek çok dergi markasının iPad edisyonlarını uygulama olarak hazırlayıp App Store'a yüklemiş durumdalar.

BU yayınların kimi ücretsiz takip edilebilecek, kimiyse aylık belirli bir abonelik bedeli karşılığında iPad'de okunabilecek. Yakında JooJoo ve HP Slate gibi Android ve Windows 7 tabanlı tabletlerin de piyasaya girmesiyle, e-dergi ve e-kitap satış ve okur rakamlarında ciddi artışlar olması bekleniyor.