Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bunun adı teröre destek vermek

Cumhurbaşkanı Erdoğan, CHP'nin Cumhurbaşkanı adayı İnce'nin, eski HDP Eş Genel Başkanı Demirtaş'ı ziyaretine ilişkin, "Bunun adı demokrasi değil, Bay İnce, bunun adı teröre destek vermek, bunun adı teröristlere destek vermektir" dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, partisince Tevfik Sırrı Gür Stadı önünde düzenlenen mitinginde konuştu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşmasına, "Mersin, başı Toroslar kadar dik Mersin. Gönlü Akdeniz kadar engin Mersin. Yüreği sağlam Mersin. Ashab-ı Kehf'in, Hazreti Danyal Peygamber'in, daha nice gönül sultanlarının şehri Mersin. Yörük Türkleriyle Arap'ıyla Kürt'üyle her bölgeden, her kökenden insanlarıyla kardeşliğin şehri Mersin. Tarımın, turizmin, sanayinin, ticaretin şehri Mersin. Seni kalpten selamlıyorum Mersin" diyerek başladı.

Mersin'de bambaşka bir coşku olduğunu söyleyen Erdoğan, Tarsus'ta muhteşem bir miting yaptıklarını ifade etti.

"MERSİN'İN TERCİHİNİ, GÜVENDEN YANA KULLANACAĞINA İNANIYORUM"

Birilerinin ısrarla 'yi karalamaya, milletin moralini bozmaya çalıştığına işaret eden Erdoğan şöyle devam etti:

"Halbuki biz 'de işlerin nasıl gittiğini anlamak için Mersin'e bakıyoruz. Toroslar'daki yörük çadırlarının üzerinde duman tütüyorsa meralarında hayvanları otlamaya devam ediyorsa geleceğimize güvenle bakabiliriz demektir. Anamur'da muz, Erdemli'de portakal, limon, Silifke'de çilek, Mut'ta kayısı bahçelerinden çocuk cıvıltısı eksik olmuyorsa geleceğimize güvenle bakabiliriz demektir. Tarsus'taki fabrikaların, limandaki vinçlerin sesleri kesilmiyorsa geleceğimize güvenle bakabiliriz demektir. Tüm zenginlikleriyle Mersin halkı, huzur ve esenlik içinde yan yana yaşıyorsa geleceğimize güvenle bakabiliriz demektir. İnşallah 24 Haziran önümüzdeki seçimler, Mersin'deki bu güzel iklimin çok daha güçlenmesine vesile olacak. Bunun için Mersin'in tercihini güvenden, istikrardan, huzurdan, üretimden, istihdamdan yana kullanacağına inanıyorum."

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, "Mersin, 24 Haziran'da güçlü Meclis, güçlü hükümet, güçlü Türkiye için cumhurbaşkanlığında şahsımı, parlamentoda AK Parti'yi desteklemeye hazır mıyız? Mersin vakit birlik vakti, vakit Mersin vakti, vakit Türkiye diyor muyuz?" sorularına alandaki kalabalık "evet" cevabını verdi.

''BEN SİZE İNANIYORUM"

İrade, erdem ve cesaretle Türkiye'nin şahlanacağını dile getiren Erdoğan, 16 yıldır bu ülkeyi hizmet siyasetiyle kalkındırdıklarını aktardı.

"Tayyip Başkan" sloganları üzerine Erdoğan, "Sağ olasın var olasın. Ben size inanıyorum. Görüyorum ki siz de bize inanıyorsunuz" ifadelerini kullandı.

Alanı dolduran kalabalığa önce yaptıklarını anlattıklarını sonra da yeni dönem için destek beklediklerini dile getiren Erdoğan, 16 yılda Mersin'e 31 milyar lira yatırım yaptıklarını bildirdi.

Erdoğan, "Bunu Bay Muharrem, Bay Kemal anlar mı? Diğerleri zaten hiç anlamaz" dedi.

"İNGİLİZLERİN HYDE PARK'I VARSA BİZİM DE MİLLET BAHÇEMİZ VAR"

Erdoğan, eğitimde 4 bin 475 adet yeni derslik yaptıklarını, yüksek öğrenim öğrencileri için 5 bin 527 kişilik yurtlar açtıklarını, üç yıl içinde bin kişilik bir yurt daha açacaklarını bildirdi.

Mersin'e Tarsus Üniversitesi'ni kazandırdıklarını hatırlatan Erdoğan, şunları söyledi:

"Biz yaparız, onlar yıkar. Öyle diyorlar. 2013 Akdeniz Oyunları vesilesiyle Mersin'e 25 bin kişilik bir stadyum kazandırdık mı? Şimdi diyeceksiniz ki Tevfik Sırrı Gür ne olacak? Vereyim mi müjdeyi? Hemen şu sağımızdaki Tevfik Sırrı Gür Stadyumu'nu da Mersin'e bir millet bahçesi yapıyoruz. İcraat bu, müjde bu. Biz yapamayacağımızı vaat etmedik. Artık benim Mersin'deki kardeşlerim sahile indikleri zaman nereye gidecek, millet parkına... Millet bahçesinde o yeşil, güzellikler içinde çoluk çocuk yavrularıyla beraber yatacaklar, yuvarlanacaklar. İngilizlerin Hyde Park'ı varsa bizim de Millet Bahçemiz var."

Sağlıkta 13'ü hastane olmak üzere toplam 35 sağlık tesisi ve bin 300 yataklı şehir hastanesi yaptıklarını hatırlatan Erdoğan, şehir hastanesinde 15 ayda 3 buçuk milyon kişinin hizmet aldığını belirterek, "Bay Kemal, bu senin SSK genel müdürlüğüne benzemez" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, barkovizyondan CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun SSK Genel Müdürü olduğu döneme ait bir görüntü izletti.

Erdoğan, videonun sonunda, "Bunların hayatları hep böyle. Hep şikayet hep iftira. İcraat icraat, iş yap da görelim. SSK'ya Genel Müdür olacaksın, yine şikayette bulunacaksın" değerlendirmesini yaptı.

Daha sonra şehir hastaneleriyle ilgili bir tanıtım videosu da izleten Erdoğan, vatandaşlara, "Nasıl, iyi mi Bay Kemal'in yönettiği hastanelere benziyor mu?" diye sordu.

Vatandaşlardan "Hayır" cevabını alan Erdoğan, "Ana muhalefetin adayı ve diğer adaylar, şehir hastanelerine karşıymış, hatta ellerine fırsat geçerse kapatacaklarmış. Biz proje ekibimizle çalışıyoruz, onlar bir araya gelip yıkım ekibi olarak gözlerini köprülerimize, yollarımıza, hastanelerimize, okullarımıza hatta tüm yatırımlarımıza dikmiş durumdalar" ifadesini kullandı.

Milletin 24 Haziran'da bu zihniyeti sandığa gömeceğini belirten Erdoğan, şöyle devam etti:

"Sizden bunu bekliyorum. Bunlara güzel bir ders verelim. Meydanlarda açık açık seçildikleri takdirde tüm yatırımları durduracaklarını söylüyorlar. Onlara bu fırsatı verecek misiniz Şehir hastanemizle yetinmedik, şimdi 600 yataklı Tarsus Devlet Hastanesinin yapımına da başladık, bugün temeli attık. 150 yataklı Anamur Devlet Hastanesiyle 7 sağlık tesisimizin inşaatı devam ediyor. TOKİ kanalıyla Mersin'de 3 bin 718 konutu bitirdik. Mersin'in bölünmüş yol uzunluğunu iki katına çıkartarak 540 kilometreye ulaştırdık. Halen Mersin'de, yatırım bedeli 8 katrilyon 315 trilyon lira olan 19 yol projesinin yapımı devam ediyor. Mersin ile Antalya arasını bağlayan Akdeniz Sahil Yolu tamamlandığında 10 saatlik seyahat süresi nereye düşecek biliyor musunuz 4 saate. Bu yolun Mersin sınırlarında bulunan 227 kilometrelik kesiminin 194 kilometresi tamamlandı. Projeyi inşallah 2021 yılında bitiriyoruz."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, maliyeti 1,5 milyar lirayı aşan Silifke-Mut Karayolu'nun yapım çalışmalarının sürdüğünü aktaran Erdoğan, bu güzergahta da 112 kilometrelik bölünmüş yol projesinin 59 kilometresini ve bir kilometrelik tüneli tamamladıklarını bildirdi.

Mut-Karaman arasında da Sertavul Tüneli ile Medreselik Viyadüğü'nün yapımına başladıklarına işaret eden Erdoğan, 3 yıl içinde tamamlanacak projeyle Silifke ile Mut arasındaki keskin virajların tarih olacağını ve 1 saat süren yolculuğun 20 dakikaya ineceğini vurguladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Adana-Mersin Otoyolu'nu Taşucu'na kadar uzattıklarını ve yap-işlet-devret modeliyle ihalesine çıkıldığına değinerek, "Bay Muharrem, yap-işlet-devret modelini bilmiyor. Ama seçimden sonra öğrenecek. Vakti olacak. İnşallah oralardan seyahat etmesini istiyorum. 'Oralardan bir geç' diyorum. Ağustosta teklifler açılacak. Hemen ardından yapımına başlanacak. Bu yolun maliyeti, 1 katrilyon 700 trilyon olarak hesaplanıyor" ifadesini kullandı.

Mersin'in trafik yükünü rahatlatmak için Liman-Hal Köprülü Kavşağı'nın yan yollarını hizmete açtıklarına, uzunluğu 1 kilometreyi bulan köprünün de önümüzdeki ay Mersinlilerin hizmetinde olacağına vurgu yapan Erdoğan, Mersin'in şehir merkezindeki Akbelen Bulvarı'nda iki yeni köprülü kavşak inşa edeceklerini bildirdi.

Demiryollarında son 16 yılda büyük yatırımlar yaptıklarına işaret eden Erdoğan, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Adana-Mersin demiryolunu yeniledik. Seyahat süresini eskiye göre yarı yarıya düşürdük. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattında çalışmalarımız etap etap devam ediyor. Hattın Adana-Mersin ile Osmaniye-Adana arasındaki kesimini inşallah önümüzdeki yıl tamamlıyoruz. Bu hat daha sonra Şanlıurfa'ya, Mardin'e kadar uzanacak. Kayseri-Niğde-Mersin-Adana-Osmaniye demiryolu hattını modernize ediyoruz. Ayrıca Mersin-Silifke arasını da hızlı tren hattına bağlamayı planlıyoruz. Yenice Lojistik Merkezimizi kısmi olarak işletmeciliğe açtık. Türkiye lojistik sektörüne önemli katkı sağlayacak bu lojistik merkezin tamamı ağustos ayında işletmeye açılacak."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çukurova Bölgesel Havalimanı'nın altyapı inşaatının devam ettiğini, üst yapı inşası için de ihale hazırlık çalışmalarının sürdüğünü belirtti. Havalimanını bölünmüş yolla otoyola bağlayacaklarını aktaran Erdoğan, şunları kaydetti:

"Mersin'in liman şehri ve tarım şehri kimliğinin yanı sıra sanayi şehri kimliğini de güçlendiriyoruz. Mevcuttaki 3 organize sanayi bölgesine 6 yeni organize sanayi bölgesi daha ekliyoruz. Bu 6 yeni organize sanayi bölgesinde yaklaşık 50 bin kişiye istihdam sağlayacağız. Mersin Endüstri Merkezi, Bilim Merkezi ve Sanayi Müzesi, iki adet tarım teknoparkı, tasarım ve inovasyon merkezi, model fabrikası gibi yatırımlarla Mersin'in gücüne güç katıyoruz."

Cumhurbaşkanı Erdoğan, turizmde 4 milyar liralık bir yatırımla Antalya Belek'in benzeri bir turizm bölgesini Mersin'e kazandıracaklarını bildirdi.

Tarsus-Kazanlı turizm bölgesinde yatırımın başlayacağını, firmaların uygulama projelerini hazırladığını, yatak kapasitesi 8 bin olarak planlanan bu bölgenin, oteller ve golf sahalarının yanında yaklaşık 10 kilometrelik bir sahile sahip olduğunu, turizm projelerinin tamamlanmasıyla binlerce kişiye istihdam sağlanacağını anlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Böylece Mersin'de işsizlik problemi neredeyse kalmayacak" ifadesini kullandı.

Mersin şehir merkezi ile Tarsus'un içme suyu ihtiyacını inşa ettikleri ishale hattıyla karşıladıklarını belirten Erdoğan, uzun vadeli içme suyu ihtiyacı için gelecek yıl tamamlanacak Pamukluk Barajı'ndan Mersin şehir merkezi ile 15 yerleşim yerine su temin edeceklerini, böylece sıkıntıyı aşacaklarını anlattı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu kapsamda 35 kilometrelik ishale hattının inşaatına başlandığını, arıtma tesisinin ihalesini bu sene yapacaklarını, Pamukluk Barajı'yla ayrıca 184 bin dekar arazinin sulanacağını aktardı.

Erdoğan, "Mersin'e 6 baraj ve 9 gölet inşa ettik. Kıbrıs'a içme suyu sağlayan Alaköprü Barajı da bunlardan biridir. Mersin'de sulamayı ve ziraatı geliştirecek 11 baraj ve 6 gölet daha inşa ediyoruz. Son 16 yılda inşa ettiğimiz sulama projeleriyle 105 bin dekar araziyi sulamaya açtık. İnşaatı devam eden sulama tesisleriyle 363 bin dekar mümbit araziyi daha sulamaya açacağız" diye konuştu.

MERSİNLİ ÇİFTÇİLERE TARIM DESTEĞİ

Son 16 yılda Mersinli çiftçilere toplam 1,5 milyar liralık tarımsal destek verdiklerine işaret eden Erdoğan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun, "Çiftçi aç, çiftçiye bir şey verilmiyor." sözünün doğruyu yansıtmadığını bildirdi.

Göçerlerin ekonomik ve sosyal seviyelerinin geliştirilmesi projesini hayata geçirdiklerini, 750 aileye güneş enerjisi paneli dağıtarak, elektriği yörüklerin, göçerlerin ayağına götürdüklerini ifade eden Erdoğan, "Biz hizmet üstüne hizmet koymanın sözünü veriyoruz. Muhalefet ise yatırımları durdurmanın vaadiyle karşınıza çıkıyor" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Mersin, ülkemizin ve şehrinizin geleceğini 24 Haziran'da bu zihniyete bırakmayacaksınız değil mi Bunun için güçlü Meclis diyor muyuz Bunun için güçlü hükümet diyor muyuz Bunun için güçlü Türkiye diyor muyuz " sorularına da meydanı dolduranlardan olumlu yanıt aldı.

7 HAZİRAN SEÇİMİNİN ÜÇÜNCÜ YILI

Bugün, 7 Haziran 2015 seçimlerinin üçüncü yılı olduğunu hatırlatan Erdoğan, 7 Haziran seçiminin ardından, ülkenin yaşadıklarına işaret etti.

Eski HDP'nin Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın talimatıyla 6-7 Ekim'de sokağa çıkanların, 53 Kürt'ü öldürdüğünü anlatan Erdoğan,vatandaşlara şöyle seslendi:

"Şimdi çıkmış bu adam cumhurbaşkanı adayı olmuş. Bunu kim ziyarete gidiyor Muharrem İnce. İnce ince bir ziyaret yapıyor. Bunun ziyaretini gerçekleştirerek zannediyor ki 'Demokratik bir hareket yapıyorum.' Bunun adı demokrasi değil, Bay İnce, bunun adı teröre destek vermektir, bunun adı teröristlere destek vermektir, bunun adı teröre güç kazandırmaktır. Sen onu ziyaret edeceğine gel, adaletten yana ol. Biz sizi zaten tanıyoruz. Siz değil misiniz Ankara'dan, İstanbul'a demokrasi adı altında bu terör örgütleriyle birlikte yürüyüş yapan. Şimdi de bunlar oy istiyor. Mersin'deki Kürt kardeşlerime sesleniyorum, gelin 24 Haziran'da bunlara sandıkta gereken dersi hep beraber veriniz."

Saadet Partisi'ne gönül verenlere de seslenen Erdoğan, "Bakınız, kim kiminle beraber hareket ediyor. Bunlara da gerekli olan dersi gelin verin" dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, hiçbir partinin tek başına hükümet kuracak çoğunluk elde edememesi sebebiyle 7 Haziran'da ortaya çıkan kaosu hatırlatarak, "Terör örgütlerinin fırsattan istifadeyle nasıl ülkemizin üzerine çullandıklarını hatırlıyorsunuz değil mi?" ifadesini kullandı.

"CHP'nin konuşmalarında, açıklamalarında terörle mücadele duydunuz mu? FETÖ ile mücadele duydunuz mu?" sorularına, meydanı dolduran vatandaşlardan "Hayır" cevabını alan Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Çünkü beraberler. Ülkemiz içindeki eylemler yanında sınırlarımızın ötesinden de nasıl tacize uğradığımızı hatırlıyorsunuz değil mi Sınır şehirlerimize düşen roketleri, atılan kurşunları, bu yüzden şehit olan, malı mülkü zarar gören vatandaşlarımızı hatırlıyorsunuz değil mi Uluslararası alanda ülkemizin hemen nasıl ablukaya alındığını, alınmaya çalışıldığını hatırlıyorsunuz değil mi Kimlerin ağızlarından salyalar akıtarak ülkemizi ve milletimizi tehdit ettiklerini hatırlıyorsunuz değil mi?"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, cumhurbaşkanı olarak anayasadan alınan yetkilerle ülkeyi bu sıkıntılı süreçten sağ salim çıkardıklarını, hemen gereken adımları atıp, 1 Kasım'da seçimleri tekrarlayarak istikrarı yeniden sağladıklarını kaydetti.

Erdoğan, "24 Haziran seçimlerinde sandıklarda öyle bir gayret gösterelim ki işimizi ikinci tura falan bırakmayalım" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, dünyanın ve özellikle ülkenin içinde bulunduğu coğrafyanıntarihi bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçtiğini belirterek, Türkiye'nin en küçük bir belirsizliğe, istikrarsızlığa, kaosa tahammülünün olmadığını vurguladı.

Türkiye yeni bir seçimin arifesindeyken birilerinin yine aynı oyunu sergilemeye çalıştığını anlatan Erdoğan, "Yenilen pehlivan misali bir türlü bunlar güreşe doymadılar. Türkiye'yi durdurmak için vesayeti kullandılar, terör örgütlerini sahaya sürdüler, olmadı. Siyaset mühendislikleriyle sonuç almaya çalıştılar, sokakları karıştırmayı denediler, olmadı. Darbeye bile teşebbüs ettiler, yeni olmadı" diye konuştu.

Erdoğan, 15 Temmuz'da "Meydanlara" dediğinde halkın meydanlara çıktığını, F-16'lara, helikopterlere, tanklara, toplara karşı durduğuna değinerek, şunları söyledi:

"Sürekli yaptıkları gibi bugün de ekonomiyi silah olarak kullanıp bizi köşeye sıkıştırmaya çalışıyorlar. Her seçimde, tıpkı 7 Haziran gibi umutlandılar, hevese kapıldılar. Kendi kendilerine 'Bu sefer Türkiye'yi teslim alacağız' ümidiyle birilerini öne sürdüler. Bugün de cumhurbaşkanı adayı olarak karşınıza gelenler var. Tek taahhütleri yatırımları durdurmak, tek projeleri Türkiye'yi eski günlerine döndürmek olan bu adaylar, sizce Türkiye'yi geleceğe taşıyabilir mi?

Bakkal dükkanınızı çırağa teslim eder misiniz O zaman bu muhteşem ülkeyi, koskoca Türkiye'yi bu çıraklara nasıl teslim edeceksiniz Biz, 'Türkiye'yi büyüteceğiz, zenginleştireceğiz, istihdamı artıracağız, yatırımları çoğaltacağız' diyoruz, onlar ise 'Yıkacağız' diyor, 'Satacağız' diyor, 'İşten atacağız' diyor, 'Apolet sökeceğiz' diyor. Sen neyin apoletini söküyorsun, haddini bil. Afrin'de o kutlu mücadeleyi sürdüren bir komutanın apoletini sökmek...Neymiş suçu Suçu 2. Ordu Komutanlığı Malatya'da biliyorsunuz, Malatya'da Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu'nun bir iftar daveti var. Ben de davetliyim ve Sayın Komutan da ilin protokolünden olduğu için o da davetli. Orada konuşma yapıyorum. Konuşmamda Sayın Komutan da bir yerde o da alkışlıyor. Diyor ki 'Siyasi partilerin toplantılarına katılamaz' diyor, Bay Muharrem. O siyasi parti toplantısı değil, TESK'in organize ettiği bir toplantı. Kendine gel kendine. Ama bunlar bihaber. Neyin ne olacağını bilmiyor. İşte aramızdaki fark bu."

''BUNLAR BU TÜR PROJELERE KARŞI OLDUKLARINI AÇIK AÇIK SÖYLÜYOR"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, eğitimde yapılan yatırımlara işaret ederek, "Yaptığımız 284 bin dersliğe karşı 'Daha fazlasını yapabiliriz' diyebiliyorlar mı Biz 585 bin öğretmen atamışız, onların ağızlarından eveleyip geveledikleri rakam bunun üçte biri bile değil. Biz 131 yeni üniversite açmışız. Bunların niyetini görüyorsunuz değil mi Hepsini kapatmak. Biz 634 bin kişilik yeni yurtlar yapmışız, bunlara kalsa evlatlarımızı yeniden sokakta bırakacaklar. Biz kredi burs rakamını 470 liraya çıkarmışız, bunlara kalsa yeniden 45 liraya düşürüp gariban çocuklarının eğitim haklarını ellerinden alacaklar" diye konuştu.

Lisanslı sporcu sayısının 278 binden 8 milyon 368 bine çıkarıldığını belirten Erdoğan, "Bunlar, 'Ya bunlarla niye uğraşıyorsunuz?' diyecekler ve kahvehane köşelerine mahkum edecekler" dedi.

Geniş bant internet abonesi sayısının 3 binden 69 milyona çıkarıldığına değinen Erdoğan, "Bunlara kalsa manyetolu telefonu bile milletimize çok görecekler" ifadesini kullandı.

Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biz 817 bin konut yaptık, bunlara kalsa yenisini yapmak bir yana milletin mevcut evini bile başına yıkacaklar. Biz 130 bin yeni yatak kapasiteli modern hastaneler yapmışız, bunların niyeti, milleti o eski hastanelere döndürmek, doktoru olmayan, ilacı olmayan dört duvardan ibaret hastanelere yeniden mahkum etmek.Biz 540 bin yeni sağlık personeli ile hizmet kalitesini yükseltmişiz, bunlara kalsa hasta bakıcıların doktorluk yaptığı eski günlere geri dönecekler. Mersin Şehir Hastanesi'nin kapısına bunlar kilit vurur kilit. Çünkü bunlar bu tür projelere karşı olduklarını açık açık söylüyor. Ne diyor 'Ben Kanal İstanbul'a karşıyım' diyor. 'Yerli milli otomobil, ne gerek var' diyor. 'Onlar geride kaldı' diyor.Ey Muharrem, bak bizim bu yerli milli otomobilimiz elektriklidir. Tamam mı Sen BMW'ye gitmişsin gezmişsin, güzel aferin ama dersini alamamışsın. Biz şimdi bunları yapmak suretiyle inşallah 2021, 2022'de kendi otomobilimizi üretir hale geliyoruz. Bin 213 kilometre hızlı tren hattı yaptık, yenilerini inşa ediyoruz. 29 yeni havalimanını hizmete soktuk Bay Muharrem, yıkacak mısın Yenilerini yapıyoruz."

''MUHALEFETİN ADAYLARI YATIRIMLARI GEREKSİZ GÖRÜYOR"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, muhalefetin adaylarının tüm bu yatırımları gereksiz gördüğünü belirterek, değerlendirmelerine şöyle devam etti:

"Barajları, içme suyu tesislerini, hidroelektrik santrallerini, orman varlığını söylemiyorum bile. Siz bu kafaya bırakınız ülkenin cumhurbaşkanlığını, acaba kendi dükkanınızı, tarlanızı herhangi bir işinizi emanet eder misiniz İşte kendi partisine genel başkan yapmadıkları bir ismi Türkiye'nin cumhurbaşkanlığı için teklif edenlerin asıl dertlerinin ne olduğu belli değil mi CHP'nin adayı, daha önce genel başkanına ne diyordu 'Yenildin de yenildin, bir kere yenildin, iki kere yenildin, üç kere yenildin, dört kere yenildin, hala ortadasın' diyor. Peki Bay Kemal ne diyor 'Gel bakalım Muharrem'. Öyle mi dedi Şu hale bak. Seçim beyannamesini cumhurbaşkanı adayı okumuyor, genel başkan açıklıyor. Diğer adaylarla pazarlığı cumhurbaşkanı adayı değil, genel başkan yapıyor. Peki bu beyannameyi kim uygulayacak Diğer adaylarla stratejiyi kim kuracak CHP'nin adayının seçileceğine kendi genel başkanı bile inanmıyor ki millet bunun arkasından gitsin."

Erdoğan, konuşmasını "Tek millet, tek bayrak, tek vatan, tek devlet. Bunu gerçekleştirmek için bir olacağız, iri olacağız, diri olacağız, kardeş olacağız, hep birlikte Türkiye olacağız" sözleriyle tamamladı.