Dericiler 'Hadise' çıkaracak!

Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hazar, Rusya'da Hadise ile tanıtım yapacaklarını söyledi.

Dericiler 'Hadise' çıkaracak!

Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Hazar, Türk deri firmalarının, Türkiye'de istediklerini bulamadıklarını, hedeflerinin Avrupa ve Rusya'da ellerinde tuttukları pazarı korumak ve bu pazarları geliştirmek olduğunu söyledi.
        
Almanya, İngiltere, Fransa ve Rusya'da deri ürün satışında önemli bir paya sahip olduklarını dile getiren Hazar, Rusya'daki deri firmalarının deri üretimine girmeye çalıştıklarını, ancak deri üretiminin emek yoğun bir sektör olması ve bu emek güçlerinin olmaması nedeniyle bunu başaramadıklarını ifade etti.
        
Deri üretiminde Türkiye'nin dünyada yedinci, Avrupa'da ikinci sırada olduğunu anlatan Hazar, şunları kaydetti:

''Rusya'da ise deri konusunda rakipsiziz. Dünyada İtalyanlar bu işin başını çekiyor. İtalyanlar'ın bizden tek üstün tarafları tasarım. Ancak biz de artık tasarımlarımızı kendimiz yapıyoruz. Tasarımlara verdiğimiz ağırlık artık Türkiye'yi taşıyacak duruma geldi. Türk tasarımcıları artık Avrupa ile yarışıyorlar. Kazandığımız paraları bu işlere de ayırarak tasarımcılarımızın önünü açtık. Üst giyim görsel bir şey. Bunu kalkıp da internetten pazarlayamazsınız. İnsanlar görmek istiyorlar ve derinin tanıtımını yapacak kişilerin de o ülkenin gençlerinin sevdiği insanlar olması lazım. ABD'de Cindy Crawford ile bir tanıtım yapmıştık ama beklediğimizi alamadık. Kadın meğerse 20 yıl önce meşhurmuş. Artık bu hatayı yapmak istemiyoruz. Cindy bize pahalı bir ders oldu. Şimdi Rusya'da Hadise ile iyi bir çıkış yapmayı hedefliyoruz. Cindy Crawford tanıtımı bize 500 bin dolara mal oldu. Hadise, şu an gündemde ve dünya starı olma yolunda. Rusya'da Hadise ile çok ilgi çekeceğimizi düşünüyoruz.''

Hazar, ''Hadise, baştan aşağı moda kokuyor. Çizme ve ayakkabıyı da çok iyi taşıyor. Biz hep şikayet ederiz marka değiliz diye. Bu da ülkemizin markalaşma yolunda bir adım olacak." dedi.
        
Türkiye'nin deri ihracatının yüzde 30-35'inin Rusya'ya yapıldığını ve  Rusya'da deri pazarının yüzde 60'ına hakim olduklarını belirten Hazar, krizde Rusya'ya yapılan deri ürün ihracatının yüzde 30 civarında düştüğünü, bu düşüşü Hadise ile yapacakları reklam filmi ve konser çalışmalarıyla toparlamak istediklerini söyledi.
        
'TANITIMI BİZ YAPTIK AMA PİYASAYI ÇİN VE HİNDİSTAN KAPTI'
Hazar, yerli tüketimde henüz istedikleri seviyeye ulaşamadıklarını vurgulayarak, bu güne kadar yaptıkları tanıtımların sektöre katkısının fazla
olmadığını bildirdi.

Deri Tanıtım Grubu'nun yaptığı tanıtımların, bekledikleri etkiyi göstermediğini dile getiren Hazar, şöyle devam etti:
        
''Tanıtımı biz yaptık ama piyasayı Çin ve Hindistan kaptı. Halen de o furya devam ediyor. Bir çok firmaya gittiğinizde mağazalardaki derilerin Çin ve Hindistan malı olduğunu görürsünüz. Tanıtım, derinin moda olmasına vesile oldu ama piyasayı Çin ve Hindistan'a kaptırdık. Çünkü çok ucuza deri ürün satıyorlar. Bizim ürünlerin standartları yüksek olduğu için onlara göre pahalı kalıyor. Avrupa'ya yaptığımız ihracatın düşmesi ise tamamen krizin getirdiği etkilerdendir. Avrupa krize girince bizim ürünlerimiz pahalı geldi ve Çin, Hindistan ürünlerine yöneldiler ama krizin etkilerinin geçmesiyle tekrar bize yöneleceklerdir. Zaten bilinçli bir insanın Çin ve Hindistan'da üretilen deri ürünleri giymemesi lazım. Deri üretiminde kullanılan kimyasal malzemeler çok önemli. Kalitesiz bir üretimde kullanılan kimyasal malzemeler insan sağlığını da bozar.''
        

   

Sayfa Yükleniyor...