E-ticarette hedef 10 milyar TL

23 milyona yaklaşan internet kullanıcı sayısı olan Türkiye'de internetten alışveriş yapanların oranı hala çok düşük.

E-ticarette hedef 10 milyar TL

Türk e-ticaret sektörünün önde gelen isimlerinden bir grup, karlı ve sürdürülebilir bir e ticaret iş modelinin sırlarını ETID’in ev sahipiğini yaptığı etkinlikte paylaştı.

Özel alışveriş, teknoloji ve perakende sektöründen lider e ticaret şirketlerinin üst düzey yöneticileri “E Ticaret ve E Ticaret Girişimciliğinde Başarının Sırları“ seminerinde bir araya geldi. PayPal sponsorluğunda gerçekleşen ve ETID’in ev sahipliğini yaptığı etkinlikte sahibinden.com, gittigidiyor.com, Markafoni, Limango, Trendyol, Teknosa, Hizlial.com, ereyon.com.tr gibi önde gelen e ticaret şirketleri sektörden yaklaşık 200 katılımcı ile sektörün sorunlarını tartıştılar.

Webrazzi.com’un kurucusu Arda Kutsal, gazeteci Cengiz Semercioğlu ve Prof. Dr. Şule Özmen’in yönettiği panellerde sektörde başarmak için gerekli unsurlar, e-ticarete başlarken dikkat edilmesi gereken ana noktalar, daha iyi müşteri deneyimi yaratmanın yolları, globalde ve ’de yenilik ve sektörün geleceği masaya yatırıldı.

Etkinlikte aynı zamanda Türk e ticaret sektöründe sosyal ağların yeri ve mobil entegrasyon gibi yeniliklerin etkisi ile öngörülen dönüşüm tartışıldı. Bunun yanı sıra sektöre girmek isteyen girişimciler için özellikle kurulum aşamasında göz önünde bulundurulması gereken en önemli unsurlar olarak ortaya çıkan “müşteri memnuniyeti” ve “ödeme güvenliği” de etkinlik boyunca üzerinde durulan konular arasındaydı.

HEDEF 10 MİLYAR TL AMA...
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun “2011 Comscore raporuna göre 23 milyona yaklaşan Internet kullanıcı sayısı, 6 milyonu aşkın aktif Internet bankacılığı kullanıcısı olmasına rağmen internetten alışveriş yapan kesim bunun çok uzağındadır" dedi.

Hakan Orhun şöyle devam etti: "Derneğimiz, elektronik ticaret müşterilerinin sayısının önce aktif Internet bankacılık kullanıcılarını yakalaması ve onu geçmesi yönünde çalışmalar yapmaktadır. Daha çok kullanıcının e ticarete katılması için 2011 yılının 3. Çeyreğinde ‘Buy Online’ kampanyamızı duyuracağız. Sektörün tüm bileşenlerinin katıldığı ve tüm kanallardan iletişim desteği almayı planladığımız bu kampanya ile e ticarette daha büyük kitlelere erişmeyi umuyoruz. Bunu planlarken sektörün tüm bileşenlerinin katılımını istiyoruz. Sadece e-ticaret firmaları değil, nakliye firmaları, bankalar, ajanslar, medya sahiplerinin, bu kampanyanın içinde olmasını istiyoruz. Bu, ağırlıklı olarak bir bilgilendirme kampanyası olacak.

Sektör olarak sıkıntımız, 'akla gelmek'te. Herkes internetten alışverişi bir şekilde biliyor ama bir şey alacakken, 'ben bunu internetten alayım' demiyor. İnternet üzerinden alışverişi daha çok hayatımıza sokmak istiyoruz. Alışveriş yapan kesimin frekansı da düşük. Bir kez alışveriş yapıyor, ikinci alışverişini yapan bile bir ay sonra yapıyor. Bu kampanya ile frekansı artırmaya yönelik ve internetten alışverişin avantajlarını ön plana çıkartacak bir kampanya olacak.''

YENİ EĞİLİMLER: MOBİL, YEREL, SOSYAL
PayPal’ın Türkiye Ülke Direktörü Kıvanç Onan konuşmasında sektörün yakın gelecekte tanıklık edeceği 4 yeni eğilime değindi: mobil, yerel, sosyal ve dijital. Onan ayrıca E ticaret girişimcilerinin sitelerini yeni kurarken bu eğilimlerin kendilerine olan etkilerini incelemeden yola çıkmamaları gerektiğine inandıklarını belirtti. PayPal olarak dün gerçekleşen etkinliğin sponsoru olmaktan çok mutlu olduklarını belirten Onan şöyle devam etti: "Türkiye tahmini 28 milyonu bulan ve her gün daha da artan internet kullanıcı sayısı ile çok büyük ve dikkat çekici bir Pazar. 2011 yılında ise Türkiye’de e-ticaret’in yüzde 60 büyümesi bekleniyor. Bu da PayPal’ın hem e ticaret şirketleri hem de kullanıcılar için sunduğu ürün ve hizmetlerini genişletmesi için mükemmel bir zamanlama. Bugün Türkiye’de e ticaret pazarında çok iyi ve dikkate değer oyuncular var. Bir kısmı şimdiden uluslararası şirketlerle işbirliği yapı ki bu Türkiye için büyük gurur kaynağı. Bugün burada tüm sektör liderlerinin ve oyuncularının bir araya geldiği ve tecrübelerini paylaştığı böyle bir etkinliği desteklemekten dolayı son derece mutluyuz. İnanıyoruz ki hem şirketlere hem de girişimcilere ihtiyaçları olan ürünleri sunarak Türkiye’deki sektörün büyümesine yardımcı olacağız ve Türkiye’deki e ticareti desteklemeye devam edeceğiz.“

Sayfa Yükleniyor...