NTV

Facebook fotoğraflı reklam iddiasını yalanladı

Türkiye

Yeni sosyal ağ kampanyasında üyelerin fotoğraflarını da kullandığı haberleri Facebook'u zor duruma soktu.

Facebook, reklamlarında üyelerin fotoğrafını görüntülediği bilgisini yalanladı. Bunun sosyal mecralarda dolanan bir dedikodudan ibaret olduğunu açıklayan Facebook, reklamlarının eskiden olduğu gibi yayınlandığını belirtti.

Hem uluslararası hem yerel medyada pek çok mecra Facebook'un "sponsorlu reklam"larında üye fotoğraflarını kullandığı haberine yer verdi.

Medyaloji sitesinin Huffington Post'tan aktardığına göre, Facebook sözcüsü bu haberi kötü dedikodu ve yanlış bilgi olarak değerlendirdi. Açıklamasında, Facebook'un sosyal reklamlarını 2007'de yayınlamaya başladığını bildiren görevli, dedikoduların yayılmaya başladığı geçen hafta uygulamayla ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadığının altını çizdi.

Facebook'un açıklamasına göre, bir kullanıcı Facebook sayfasındaki bir markayı "beğen"irse, diğer kullanıcılar marka adını ve logosunu beğenen kişinin adıyla birlikte görebiliyorlar. Fakat üyenin fotoğrafı gösterilmiyor.