Facebook, Kasım 2008 ve Şubat 2009 tarihleri arasında 55-65 yaş aralığındaki kadın kullanıcı sayısında yüzde 175.3'lük, erkek kullanıcısı sayısında ise yüzde 137,8'lik artış yaşamasının ardından yalnızca gençlerin değil, yaşlı insanların da ilgisini yoğun bir şekilde çeken bir sosyal ağ sitesi olma başarısını göstermişti.

Ancak, yayınlanan son rapor, bu yoğunluğun kısa süreli bir merak olduğunu ortaya çıkardı. Facebook platformunu yazılım geliştiriciler ve pazarlamacılar için yakından takip eden Inside Facebook tarafından yayınlanan rapora göre, sosyal ağ sitesinin 55 yaş üstü kullanıcıları son iki ayda siteye pek uğramıyor.

Nisan ve Mayıs aylarında 55 yaş üstü grupta daha önceki aylara göre 650 bin kullanıcı siteye uğramayı kesti.

Raporun analizine göre, kullanıcıların yaş gruplarına göre Facebook'u kullanma nedenleri büyük farklar gösteriyor. Genç kullanıcılar platformu gündelik iletişim ve sosyal hayat planlaması için kullanırken, daha yaşlı kullanıcılar eski dostları ve aileleri ile e-postaya alternatif bir iletişim kanalı olarak kullanıyor.

Bu nedenle, 55 yaş üstü kullanıcılar platforma her gün giriş yapmak yerine, kendilerine ileti, fotoğraf veya video gönderen tanıdıkların uyarısı ile siteye giriş yapıyorlar. Bu durum da, 55 yaş üstü kullanıcıların siteye neden ilgisiz göründüğünü açıklıyor.