Google’ın gelir kaynaklarını arttırma amacıyla geliştirdiği eylem planı içinde, ücretli Google Apps hizmetlerinin satışı için üçüncü parti satıcılar satılmak amacıyla hazırlıkların tamamlandığı belirtildi. Bu şekilde isteyen firmalar Google Apps hizmetlerini işletmelere satabilecekler.

Microsoft’un iş verimliliği yazılımı Office paketinin yaptığı hemen her şeyi çevrimiçi ortamda yapan, Google’ın kümesel işlem (cloud computing) çalışmalarının en büyük ayağını oluşturan Google Apps, Mart ayından itibaren Google dışındaki satıcılar tarafından da satılabilecek.

Halihazırda ticari amaç gütmeyen kullanıcıların kendi alan adları üzerinden kullanabildikleri Google Apps uygulamaları ücretsiz olarak da kullanılabiliyor ancak ücretsiz sürüm etki adı (domain name / alan adı) başına 100 kullanıcı sınırına sahip. Daha fazla kullanıcı veya depolama - barındırma alanı isteyen kullanıcıların işletmelere yönelik sürümü kullanmaları gerekiyor. Şimdiye kadar yalnızca Google tarafından satışı yapılan ücretli Google Apps servisleri, Microsoft’un yaygın dağıtım kanalları sayesinde pazardaki bilinirlik seviyesine yeteri kadar ulaşamamıştı.

Gartner tarafından yapılan bir araştırmaya göre Microsoft’un Office uygulama paketi satışlarının %95’inden fazlası 440,000 üçüncü parti satıcı üzerinden satılıyor. Araştırmaya göre Microsoft, dağıtım kanallarının yönetimi için 2009 yılı içinde 3 milyar dolar harcamayı planlıyor.

Google’ın ise toplamda 25 ülkede yönettiği 50 satış kanalı var ve bu kanalların hepsi doğrudan Google’a bağlı. Firma bu hamleyle satış kanallarını arttırarak, kurumsal pazarda Microsoft ile daha güçlü bir rekabet yarışına girmek istiyor.