Google'nın e-posta servisinden yararlanan ticari ve kişisel kullanıcılar TSİ 12:30 ve 15.00 saatleri arasında elektronik posta kutularına erişemediler. Arıza, comScore'un en son araştırmasına göre dünya çapında 113 milyon kullanıcısı olan GMail'in tüm abonelerini etkiledi.

Google yetkilileri yaptıkları açıklamada; ‘Bazı kullanıcılarımız Gmail hesaplarına ulaşmakta problem yaşıyorlar. Sorunu çözmek için şu an yoğun bir çalışma yürütüyoruz. Gmail'in kullanıcılarımız için önemli olduğunun farkındayız ve durumu oldukça ciddiye alıyoruz, yaşanan bu sorun dolayısıyla kullanıcılarımızdan özür dileriz.Teknik problem ile karşılaşan tüm kullanıcılarımız konu hakkında sürekli güncellediğimiz Gmail Yardım Merkezi'ni (Gmail Help Centre, http://mail.google.com/support/) ziyaret edebilirler.’ dedi.

E-posta servislerini Google Apps üzerinden satın alan ticari işletmelerin sözleşmelerinde, Google'ın servisi her ay için geçerli süre boyunca %99.9 gibi bir oranla erişilebilir tutma sözü bulunuyor.

İnternet üzerinden erişim sırasında içsel sunucu hatası alan kullanıcılar, IMAP, POP3 gibi servislerden yararlanabildiler. Google'ın mobil e-posta istemcilerini de etkilemeyen arıza, firmanın e-postalarla entegre çalışan hızlı mesajlaşma servisi Google Talk'ı da etkilemedi.

ComScore'un araştırmasına göre, Google 282 milyon kullanıcısı olan Hotmail ve 274 milyon kullancısı olan Yahoo'dan sonra 113 milyon kullanıcıyla en popüler üçüncü e-posta servisini sağlayan firma.

Dünya çapında bir milyondan fazla profesyonel (Google Apps) kullanıcısı ile firmalara da hizmet veren servis, 2008 yılı boyunca aylık bazda en fazla 15 dakika servis dışı kalmıştı. 1 Nisan 2004'te hizmete giren ve halen "Beta", yani "arızaların ve hataların yaşanması mazur görülebilir" şekilde yayın yapan servis, şimdiye kadar ilk defa bu kadar uzun bir süre kesintiye uğradı.