'GSM'de taahhütnameyle servis yasadışı'

Tüketicileri Koruma Derneği, GSM operatörlerinin abonelikleri sözleşmeyle değil taahhütnameyle verşyor olmalarını 'yasadışı' ilan etti.

Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Fikri Karagöz, GSM operatörlerinin, abonelikleri taahhütnameyle sunmalarının, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a aykırı olduğunu bildirdi.

Fikri Karagöz, açıklamasında, kablosuz internet ve hatlı cep telefon aboneliği gibi değişik kampanyalar düzenleyen GSM operatörlerinin, kampanyaları tüketicilere bir taahhütnameyle sunduğunu belirtti.

Taahhütnamelerle tüketicilere bazı yükümlülükler getirildiğini ifade eden Karagöz, şunları söyledi:

''Taahhütnamelerde, tüketicilerin belirtilen yükümlülüklere uymaması halinde yani kampanyanın süresi sona ermeden kampanyadan ayrılmak istemeleri, GSM hattını başka bir GSM operatörüne taşımaları durumunda, söz konusu aykırılıkların gerçekleştiği aydan itibaren taahhüt süresi bitimine kadar ödenmesi gereken vergiler dahil kalan taksit tutarı toplamını, cezai şart olarak bir kerede alacakları belirtiliyor.

Bir kere GSM operatörlerinin, abonelikleri taahhütnameyle sunmaları, 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 11/A maddesine aykırıdır. Çünkü abonelikler taahhütnameye bağlı olarak değil, sözleşmeye dayalı olarak sunulur. Tüketici yasasının 11/A maddesine göre de her türlü abonelik sözleşmesine taraf olan tüketiciler, isteklerini satıcıya yazılı olarak bildirmek kaydıyla, aboneliklerine tek taraflı son verebilirler.''

Karagöz, satıcının, tüketicinin aboneliğine son verme isteğini, yazılı bildirimin kendine ulaştığı tarihten itibaren en geç 7 gün içinde yerine getirmekle yükümlü olduğuna işaret ederek, bu konuda şu örneği verdi:

''Emine Sarı adlı tüketicimiz, 18 Haziran 2009'da bir GSM operatörüne 3G abonesi olduğunu, hiçbir hizmet alamadığı halde kendisine toplam 420 lira fatura çıkarıldığını, bu nedenle aboneliğinin iptali için ilgili GSM operatörüne yazılı başvuruda bulunduğunu belirtmiş, aboneliği feshedilmeyince Yıldırım Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmuştur. Hakem Heyeti, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 11/A maddesi gereği tüketicimizi haklı bulmuş, sözleşmenin ve tüketiciye kesilen faturanın iptaline karar vermiştir.''

Sayfa Yükleniyor...