Kanat açıklığı bir Airbus A340 genişliğinde (63,40 metre) olmasına karşılık sadece bir otomobil ağırlığında (1600 kilo) olan dünyanın güneş enerjisiyle çalışan ilk uçağı, saatte 45 km hıza ulaştı ve pistte yaklaşık bin metre katettikten sonra yerden kalktı.

İsviçreli kaşif ve pilot Bertrand Piccard ile aynı ülkeden mühendis Andre Borschberg'in projesi, daha önce kötü hava koşullarından ötürü birçok kez ertelenmişti.

7 yıldır üzerinde çalışılan prototip, Aralık başındaki ilk havalanma denemesinde yerden bir metre yükseklikte 400 metre uçmuştu.

Pilot Markus Scherdel bugünkü asıl denemede 2 saat süreyle 1000 metre irtifada uçacak.

Haziran 2009'da tanıtılan Solar Impulse'ın dev kanatları, her biri 10 beygir gücünde dört elektrik motorunu besleyen ve 400 kilo ağırlığındaki lityum-polimer bataryaları şarj eden 12 bin foto-voltaik hücre ile kaplı bulunuyor.

Proje, güneş uçağının iki yıl içinde beş etapta dünya çevresini dolaşmayı hedefliyor.