Haneke’nin objektifinden faşizmin ayak sesleri

Aylık Sinema Dergisi Altyazı’nın Mayıs sayısında, Michael Haneke’nin objektifinden faşizmin ayak sesleri; Beyaz Bant, Todd Solondz ile ‘Savaş Sırasında Yaşam’, Ken Loach ile işçi sınıfı, futbol ve Eric Cantona, Murathan Mungan ve Faruk Duman’dan sinema yazıları ve daha fazlası yer alıyor.

Haneke’nin objektifinden faşizmin ayak sesleri

Aylık Sinema Dergisi Altyazı’nın Mayıs sayısının kapağına, Emek sinemasının yıkılmasına karşı sürdürülen mücadele yansıyor.

Altyazı ekibi, yalnızca Michael Haneke’nin değil, son on yılın da en iyi filmlerinden biri olduğu konusunda birçok kişinin birleştiği Beyaz Bant nihayet vizyona girerken, Beyaz Bant’ın enfes siyah-beyaz karelerinden birini Emek sinemasının karanlıkta bırakılmaya çalışılan perdesine yansıtıyor; bir yandan Beyaz Bant’a selam ederken bir yandan da Emek’e saygı duruşunda bulunuyor. Dergi yazarları, Emek’in de kurbanı olduğu kentsel dönüşüm tehlikesine ve bunun sinemadaki izdüşümüne dair yazılarla, konu hakkında medyadaki yanlış yönlendirmelerin de önüne geçmeyi amaçlıyor.

Hemen her sinemaseverin Emek’in tarihî perdesinde görmek isteyeceği bir film olan, Altın Palmiyeli Beyaz Bant da iki ayrı yazarın kaleminden iki farklı bakış açısıyla ele alınıyor. Ayça Çiftçi, Beyaz Bant’ı hem Nazi Almanyası’nın hem de gündelik faşizmin kökenlerini sorgulayan bir film olarak incelerken; Kaya Genç filmden yola çıkıp, okuyucuyu Heidegger’den Merleau-Ponty’ye, Avrupa taşrasından toplama kamplarına uzanan bir yolculuğa çıkarıyor.

TODD SOLONDZ İLE SÖYLEŞİ
Altyazı’nın İstanbul Film Festivali esnasında her yıl gerçekleştirdiği gelenekselleşmiş ‘Festival Söyleşileri’ bölümünün bu seneki konukları ise: Bebek Evine Hoşgeldiniz ve Mutluluk gibi filmleriyle tanıdığımız, Amerikan bağımsız sinemasının gözbebeklerinden Todd Solondz, festivalde ‘Mayınlı Bölge’ bölümünde gösterilen Erkek Gibi Ölmek filmiyle dikkat çeken João Pedro Rodrigues, 2006’da Berlin’de Altın Ayı alan Grbavica ile tanıdığımız Bosnalı yönetmen Jasmila Zbanic, festival seyircisinin sıradışı üçlemesiyle yakından bildiği Lucas Belvaux ve İstanbul Do/Redo/Undo adlı filmiyle ‘found footage’ türünde ilginç bir belgesele imza atan Nezih Erdoğan.

KEN LOACH İLE İŞÇİ SINIFI VE FUTBOL
Derginin ‘Vizyon’ sayfalarında, Tayfun Pirselimoğlu’nun geçtiğimiz Berlin Film Festivali’nde Forum bölümünde gösterilen filmi Pus ile Ken Loach’un Eric Cantona aracılığıyla işçi sınıfı-futbol ilişkisini irdelediği son filmi Hayata Çalım At’a dair yazılar yer alırken; ‘Vizyon Ötesi’ bölümünde ise, 13. Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali’ne ayrılmış mini bir dosya ile bu yıl 5.’si gerçekleştirilecek olan İşçi Filmleri Festivali’ne dair bir tanıtım yazısı dikkat çekiyor.

Altyazı’nın 95. sayısında yer alan diğer filmlerden bazıları ise şunlar: Bal (Semih Kaplanoğlu), Kosmos (Reha Erdem), Fantastic Mr. Fox (Wes Anderson), Tek Başına Bir Adam (Tom Ford), Aşkın Son Mevsimi (Michael Hoffman), Bahtı Kara (Theron Patterson), Ay (Duncan Jones), Beş Şehir (Onur Ünlü), Zindan Adası (Martin Scorsese).

Sayfa Yükleniyor...