'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz'

Türkiye’nin ilk online iç çamaşırı alışverişi portalı olan erkekpaketi.com, önemli bir not düşüyor: 'Bir tek Babalar Günü’nde iç çamaşırı almayı hatırlıyoruz.'

'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz'

E-ticaret her gün hayatımızı kolaylaştıracak yeni hizmetlerle karşımıza çıkıyor. Bunlar arasında bazıları var ki en temel ihtiyaçlarımızı bile kapımızın önüne getiriyor. ’de son dönemde en öne çıkan e-ticaret girişimi olarak dikkat çeken erkekpaketi.com, erkeklerin angarya gördüğü iç çamaşırı alışverişi derdini ortadan kaldırıyor, bu yükün altına giren kadınlar için alışverişi en kolaya indirgiyor.

Erkekpaketi.com’un kurucusu Ersin Mete Ertürk, dünyanın önde gelen teknoloji sitelerinden TechCrunch’ın bile dikkatini çekmeyi başaran girişimlerini ntvmsnbc’ye anlattı. Ertürk, Türk erkeklerinin iç çamaşırı alışverişinde Batılı erkeklerin çok gerisinde kaldığını belirtirken ilginç bir bilgi verdi: İnternette iç giyim alışverişi Babalar Günü’nde rekor kırdı.

Erkek paketi e-ticaret alanında fırsat yakalamak için mi düşünüldü yoksa tüketici yönünden önemli bir ihtiyacın eksikliğini fark edip onu karşılamayı mı amaçladınız? Çıkış noktanız tam olarak nedir?

Erkekpaketi.com, erkeklerin alışveriş yapma konusunda sıkıntı yaşadığı iç çamaşırı, çorap, tıraş ürünleri ve prezervatif gibi temel ihtiyaçlarını esnek abonelik modeliyle diledikleri periyotta kapılarına götürmek için kurulan bir e-ticaret hizmet şirketi. Tam anlamıyla, erkekler için ortada olan bir sıkıntıyı çözmek için düşünüldü. O sıkıntı da erkeklerin bu tarz alışverişi angarya olarak görmesi, buna zaman ayırmak istememesi ve bu işlerin genelde kadınlara kalması.

Erkekpaketi.com, rutin periyotlarda göndereceği paketlerle bu problemi çözüyor. Böylece erkeklere zaman kazandırıyor, bir daha bunu düşünmemelerini sağlıyor, çekmecelerini rutin olarak tertemiz ve hijyenik ürünlerle yeniliyor ve bu hizmeti de oldukça uygun fiyatlarla sunarak onlar için son derece can sıkıcı olan bu süreci ortadan kaldırıyor.

Sunduğunuz hizmeti sağlamak için nasıl bir altyapınız var? Nasıl bir çalışma sisteminiz bulunuyor?

Erkekpaketi.com tasarım ve yazılım süreci, işinde çok başarılı profesyonel bir ekip tarafından gerçekleştirildi. Müşteriyi fazla ürüne boğmadan, 3 adımda hızlı ve basitçe satın alma yapabileceği son derece pratik bir yapıda oluşturuldu. Hızlıca alım yapmak isteyen, gezinmek için fazla vakti olmayan müşteriler için 6 farklı ekonomik Hazır Paket oluşturuldu. Ayrıca dilediği markadan istediği adette ürünleri paketine atarak kendine özel paket oluşturabileceği “Kendi Paketini Oluştur” bölümü de yer almakta. Müşteri paketini belirledikten sonra ona paketini hangi sıklıkta almak istediğini soruyoruz.  Ayda bir, 2 ayda bir ya da 3 ayda bir periyotlarından birini seçip abone oluyor. Ya da abonelikten önce ürünü ve hizmeti denemek isterse belirlediği paketini “Tek Sefer Gelsin” opsiyonunu seçerek satın alma işlemini tamamlıyor. Müşteri paketini en geç 3 iş günü içerisinde kapısında buluyor. Ayrıca 50 TL ve üzeri paketlerinde kargo ücreti de ödemiyor.

'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz' - 1

“BATILI ERKEKLERE KIYASLA ARAMIZDA UÇURUM VAR”

Erkeklerin iç çamaşırı ve diğer temel ihtiyaçları için alışveriş yapmaktan hoşlanmadığını, hatta tembel olduklarını belirtiyorsunuz. Bunun sebebi ne olabilir?

Bunun birkaç sebebi olduğunu düşünüyorum. Birincisi erkekler iç çamaşırı ve çorap gibi temel ihtiyaçlarına yeterli ilgiyi göstermiyor. Görünürde bir şey olmadığı için yıllarca yırtık ve perişan iç çamaşırlarını, rengi solmuş çoraplarını giyebiliyorlar. İkincisi, buna zamanları yok, angarya geliyor. Düşünsenize sadece iç çamaşırı ve çorap almak için arabasına atlayıp bir AVM’ye gidiyor. Önce otopark bulmak için çabalıyor. Sonra onlarca mağaza arasından birini seçmek için geziyor. İstediğini birinde buluyor sonra para ödemek için kasada sırada bekliyor. Ve bu döngü sürekli devam ediyor. Çoğu erkek bunu yaşamak istemediği için zaten bu işi kadınlar devralmak zorunda kalıyor.

Ancak Erkekpaketi.com’dan sonra erkekler böyle bir sorunları olduğunun farkına vardılar. Neden değerli zamanlarını bu gereksiz süreçte harcasınlar ki? Hem rutin olarak kapılarına gelen, hem de perakende mağazalarından çok daha uygun fiyatla temin edebilecekleri bir hizmet varken. Biz kendimizi ürün satan değil hizmet sunan bir şirket olarak görüyoruz. Bu süreçleri bizzat kendimiz de deneyimlediğimiz için sorunun ne olduğunu biliyoruz. Bu yüzden, erkekler için çok önemli bir hizmet sunduğumuzu düşünüyoruz.

Elinizde Türk erkeğinin temel ihtiyaçları için yaptığı alışverişe ait istatistikle bulunuyor mu? Erkekler sunduğunuz ürünlerden en çok hangilerini talep ediyor? Bu rakamlar neyi ortaya koyuyor?

Geçtiğimiz yıl bir iç giyim üreticisinin yaptırdığı araştırmaya göre, Türk erkeği ile ABD ve Avrupalı erkekler arasında hayli uçurum var. ABD ve Avrupa’da bir erkek yılda ortalamada 26 çift yeni çorap ve 15 adet de yeni boxer satın alıyor. Bizde ise bu rakam çok aşağılarda. Türk erkeğinin yılda aldığı yeni çorap sayısı yalnızca 4 çift, boxer veya slip ise 5 adet. Bu rakamlar bize iç çamaşırı ve çorap alışverişine çıkmanın erkekler tarafından çok zahmetli ve gereksiz görüldüğünü, çekmecesinde yer alan yıpranmış iç çamaşırları ile yırtık ve artık rengi kaçmış çorapları yıllarca kullandığını gösteriyor. İşte biz erkekpaketi.com’da bu sıkıntıya çözüm olacağız. Paketini bir kere belirledikten sonra, yapacağımız rutin gönderimlerle yepyeni ve tertemiz ürünleri kapılarına ulaştıracağız.

Bununla birlikte erkeklere iç giyim alışverişlerinde ciddi artış var. Bunu da geçtiğimiz babalar gününde yapılan alışveriş istatistiklerine baktığımızda görebiliyoruz. BKM (Bankalararası Kart Merkezi) verilerine göre, Babalar Günü’nde internette iç giyim alışverişi rekor kırdı. 2.1 milyon işlemle, geçtiğimiz yılki 1.5 milyon rakam yüzde 40 arttı. Babalar Günü’ndeki bu rakamlar Anneler Günü’ne oranla yüzde 6, Sevgililer Günü’ne göre de yüzde 63’lük artış gösterdi. Bu rakamlar bize pazarın büyüklüğünü ve internetten alışveriş yapan kitlenin her geçen yıl ne kadar arttığını gösteriyor.

Şu ana kadar sırasıyla en çok boxer, prezervatif ve V yaka t-shirt satılıyor. İlerleyen dönemde belirli bir üye adedine ulaştıktan sonra istatistiki olarak ortalamada en çok tercih edilen ürün, marka ve renk gibi verileri belirleyip ona göre de hazır paketler oluşturabileceğimizi düşünüyoruz.

Önemli bir e-ticaret girişimi olarak öne çıkıyorsunuz. Bu sektöre girmeden önce nasıl bir piyasa araştırması yaptınız?  Kısa dönemde nasıl bir başarı elde etmeyi planlıyorsunuz?

’nin abonelikle iç çamaşırı, çorap, tıraş-bakım ürünleri ve prezervatif satan ilk e-ticaret girişimiyiz. Niş bir proje olduğumuzun bilincindeyiz. Ama önemli olan bunu sürdürülebilir kılarak, müşteriye harika bir deneyim yaşatmak ve tekrar gelmelerini sağlamak. ErkekPaketi.com, fikir aşamasından açılış sürecine gelene kadar yaklaşık bir yıl geçti. Bu süre zarfında böyle bir problemin var olup olmadığı, belirli sayıda erkekle anket yapılması, pazarın büyüklüğü, hangi ürünlerin kullanılacağı, hangi markalarla çalışılacağı, tedarikçi ilişkileri, pazarlama planı gibi birçok kıstası değerlendirerek bu işin olması gerektiğine karar verdik. Tabi bunu sınırlı bütçemizle, minimum maliyetle nasıl yaparız onların planını yaptık. Her şeyin mükemmel olmasını beklerseniz treni çoktan kaçırmış olabilirsiniz. Dolayısıyla özellikle bu tarz ve rekabetin yoğun olabileceği işlerde hızlı hareket edip eksikler de olsa çıkabilmek ve müşteri algısında ilk sıraya yerleşmek size rekabet avantajı getirecektir.

Hedefimiz ilk yıl üç bin abone rakamına ulaşabilmek. Bunun için projemizin gücünü kullanarak yazılı ve dijital medya, sosyal medya, kulaktan kulağa pazarlama, gerilla pazarlama gibi araçlarla tüketiciye kendimizi daha çok duyurmak için çalışacağız. İşin biraz mizahi yönü de var. Erkeklerin kendi aralarındaki özel iletişime de dahil olabilmek adımızın daha çabuk yayılmasını sağlayacaktır.

Bir e-ticaret sitesi olarak sosyal medyanın önemi sizin için kaçınılmaz. Promosyon adına sosyal medya ağlarını nasıl kullanıyorsunuz?

Herkesin bildiği sosyal medya kanallarını kullanıyoruz. Buraya gerçekten bizim hizmetimizi öğrenmek isteyen, bilgi almak isteyen, potansiyel müşteri adaylarını takipçilerimiz yapabilmek amacımız. Bu noktada bizi sosyal medyada takip eden takipçilerimiz bizden haberler, blog yazıları, anlık indirim duyuruları, promosyonlar, kampanyalar, hediyelerle ilgili daha hızlı bilgi alabilecekler.

'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz' - 2

“ABONELİK MODELİ E-TİCARETİ GÜÇLENDİRECEK”

Erkek paketi, alışık olduğumuz online alışverişe yeni bir içerik ekliyor. Abonelik kapsamında belirlediğiniz sürelerde ‘erkek paketiniz’ sürekli olarak yenileniyor. Bu hizmet şekli aylık süpermarket alışverişi gibi yer tutacak mı sizce? Nasıl bir değişim getirebilir e-ticarete?

Abonelik modeli ülkemizde henüz çok yeni olan, özellikle ABD, Kanada ve İngiltere’de son iki yıldır oldukça popüler hale gelen ve e-ticarete yeni bir boyut getiren çok önemli bir model. Burada temel kıstas, müşterinin hızlı tüketebileceği ya da sürekli temin etmek zorunda olduğu veya tercih ettiği ürünleri bulup ona göre uygun bir yapı oluşturabilmek. Yurtdışında tutan her şeyin burada da tutacağını söyleyemeyiz ancak iç çamaşırı, çorap ve tıraş ürünleri pazarına baktığımızda diğerlerinden ayrılan önemli bir fark göze çarpmakta. O da dünya üzerindeki erkeklerin çoğunun bu tarz alışverişi angarya görmesi. Bize göre de bu sebeple abonelik modeli için en büyük ve en uygun pazarlardan biri.

Dikkat ederseniz son aylarda özellikle gıda alanında abonelik modeliyle çalışan birçok yeni girişim piyasaya çıkmakta. Bizim ülkemiz için gayet uygun ve büyük bir pazar olduğunu düşünüyorum. Ancak orada çok rekabet yaşanacak. Burada daha düşük fiyatla değil de daha farklı hizmetle müşteriye giden önde olacaktır diye düşünüyorum. Kısacası abonelik modeli, yakın dönem içerisinde ülkemizde de çok popüler hale gelecek. Genel mantığı, insanları zahmetten kurtararak zaman ve para tasarrufu sağlaması olduğundan, tüketicinin kayıtsız kalması düşünülemez.

Kadınların eşleri ve çocukları için de ‘erkek paketi’ alabilme şansı sunuyorsunuz. Sizce internetin sağladığı mahremiyet ve kolaylık, gelecekte nasıl bir alışveriş kültürü ortaya çıkaracak?

İsmimiz her ne kadar ErkekPaketi olsa da, kadınlara da hitap eden bir girişimiz. Çünkü erkeklerin bu tarz alışverişlerini anneleri, eşleri ya da kız arkadaşlarının yapmak zorunda kaldığını düşündüğümüzde onları da artık bu zahmetten kurtaracak bir modeliz. O yüzden kadınların da bizden haberdar olması planlarımızın en üstlerinde. Şimdiden birçok kadın üyemiz oluştu. Sadece kadınlara özel kampanyalarımız da olacak.

Türkiye’de 8 milyon insan aktif olarak internetten alışveriş yapıyor ve bu rakam her geçen yıl katlanarak artmakta. Sürekli yeni trend ve iş modellerinin geliştirildiği ve kullanıcıların buna çok hızlı adapte olduğu başka bir alan yok. Artık internet ve e-ticaretin yakında online alışveriş danışmanlığı gibi sektörler de yaratabileceğini düşünüyorum. Hangi marka ayakkabı, ne renk gömlek ya da nasıl bir şarap almanızı size önerecek online danışmanlık gibi.

'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz' - 3

“BAYAT HABER DİYE GERİ ÇEVRİLDİK”

Yaptığınız girişimle dünyanın önde gelen teknoloji sitelerinden TechCrunch’a haber olmayı başardınız. Türkiye’de henüz adınız bile duyulmamışken yabancı bir site sizi buldu ve haberleştirdi. Türkiye’de basının ilgisini nasıl görüyorsunuz? Bir girişimci ve iş adamı olarak, medyanın Türkiye’deki iş dünyasını takip etmekteki başarısı ve Türk girişimcilere olan ilgisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

TechCrunch.com dünyanın en büyük teknoloji ve internet haber portallarından biri. Dünyaya yön veren şirketlerin CEO’ları bile burada çıkan haberleri izliyor. Türkiye’den ilk defa bir girişim orada bu tarz tanıtılarak haber oldu. Bu noktada ezberleri bozduğumuzu söyleyebilirim. Hatta haberden sonraki iki gün sosyal medyada bu olay çok konuşuldu. Herkesi şaşırttık. Çünkü TechCrunch’da haber olmak çok zordur. Projenizin çok dikkat çekici ve farklı olması gerekir. Bunu başardığımız için çok mutluyuz. Bu haber bize ne kadar doğru bir projenin içinde olduğumuzu bir kez daha kanıtladı. Ayrıca bize global de bir prestij kazandırdı. Türkiye’den almadığımız e-postaları dünyanın değişik ülkelerinden almaya başladık. Bu haber bize ileride yabancı fonlardan yatırım gelmesi olasılığını da oldukça artırdı. Şimdiden Rusya ve Azerbaycan gibi ülkelerden ortaklık teklifi ve know-how satın almak isteyenlerden talepler gelmekte.

Diğer bir taraftan bu haber bize şunu da gösterdi ki, boşuna dünyanın en önemli portalı olunmuyor. Bu süreçte bizimle irtibatta olan editörün profesyonelliğine hayran kaldık. Bize yirmi maddelik detaylı bir soru listesi gönderip cevaplamamızı istediler. Editör kendi düşüncelerini, haberi gerçekten ciddiye alarak, bunun üzerinde zaman harcayarak ve esasen Kanada merkezli bir benzerimizi de işin içine katarak farklı ve dikkat çekici bir haber yaptı.

'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz' - 4 Habere gitmek için tıklayınız.

Türkiye’de ise bunun böyle olduğunu söylemek çok zor. Halen birçok yerde rasyonel bakış açısı yerine duygusal davranışlar ön planda. Bundan yaklaşık 1 ay önce bizzat yaşadığım bir olayı da burada paylaşarak konuya açıklık getirmek isterim.

Sitemizin online olduğu gün, kendilerini Türkiye’nin en büyük teknoloji ve haber portalı olarak gördüğünü söyleyen firmanın yetkili editörüne girişimimizden bahsedip, basın bültenimizi gönderdiğimizde, bunun bir “bayat haber” olduğunu söyleyerek bir anda kenara atabildi. Bu tarz davranışlarla karşılaşan girişimcilerin sayısı da gittikçe artmakta. Bu konuda farklı, inovatif, sektöre yenilikler getireceği görülen girişimlerin daha titiz incelenip dikkate alınması ya da aynen TechCrunch örneğinde olduğu gibi habere farklı bir bakış açısından yaklaşılarak değerlendirilmesi gerektiği kanaatindeyim ve bu konudan muzdarip tüm girişimcilerin de benimle aynı kanıda olduğunu düşünüyorum.

'İç çamaşırı almayı Babalar Günü'nde hatırlıyoruz' - 5 Erkekpaketi.com'un kurucusu Ersin Mete Ertürk.

Diğer bir taraftan, yazılı ve digital medyada, gerek büyük gazetelerde gerekse de haber portallarında yeniliğe, farklılığa, girişimciliğe açık gazeteci ve editörler tarafından haber yapıldığımız birçok platform oldu. Türki girişimciliğinin bu tarz yenilikçi gazetecilikle daha da gelişeceğini söyleyebilirim.

TechCrunch röportajında Ortadoğu'ya açıkmaktan bahsetmişsiniz. İleride Ortadoğu dışında ABD gibi yeni piyasalara açılmanız, hatta Manpacks ile ortaklık yapmanız söz konusu olabilir mi?

Manpacks bizim ilham kaynağımız oldu, harekete geçmemizi sağladı diyebilirim. Ama şu an baktığımızda onlardan daha iyi olduğumuzu da rahatlıkla söyleyebilirim. Bizim sayemizde onlar da inanılmaz prim yaptı. İki web sitesine de girip birkaç dakika gezdiğinizde çok farklı noktalarımızın olduğunu görebilirsiniz. Şu an için Manpacks ile ortaklık gibi bir düşüncemiz yok.

Yurtdışında öncelikle Rusya, Ukrayna, Azerbaycan gibi yakın komşu ülkelere açılma hedefimiz var. Bu ya oradan yerel ortaklarla ya da franchise şeklinde olacak. Ancak öncelikle Türkiye’de istediğimiz noktaya gelmemiz gerekiyor.

Sayfa Yükleniyor...