Bu alanda dünyanın en büyük fuarlarından olan IFA'da bu yıl 121 bin metre karelik alanda 60 ülkeden 1164 şirket ürünlerini sergilerken fuara 10'un üzerinde Türk şirketi katılıyor.

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkan Vekili ve Dış Ticaret Başkanı Turan Erdoğan, fuarda düzenlediği basın toplantısında, Vestel olarak fuara bu yıl 15. kez katıldıklarını ve beyaz eşya ve elektronik olmak üzere toplam 2 bin 600 metre karelik stant alanıyla yer aldıklarını belirtti.

Fuarda, LED ışıklarıyla aydınlatılan LED televizyonları, LCD televizyonlarına entegre edilen internet altyapısı olan ''Widget TV'', 3 boyutlu televizyon ''3D LCD TV'' ve ''Ekolojik LCD TV'' gibi ürünleri sergilediklerini ifade eden Erdoğan, hem elektronikte, hem de beyaz eşyada dünyanın önde gelen kurumlarında ne varsa bu ürünlerin kendilerinde de bulunduğunu, bundan gurur duyduklarını kaydetti.

Erdoğan, 127 ülkeye ihracat yaptıklarını, yeni pazarlar arasında Afrika'yı ön plana çıkartmak istediklerini, bu pazarın zorlu, ancak ciddi potansiyele sahip olduğunu ifade etti.

Fuarda bu yıl 1,5 milyon LCD siparişi alacaklarına inandığını belirten Erdoğan, beyaz eşyada gelecek yıllarda ihracatın yükseleceğini inandığını, çünkü bu alanda potansiyelin yüksek ve rekabet şartlarının kolay olduğunu kaydetti.

Erdoğan, fuardaki ürün adetlerinin elektronik aletlerde 500, beyaz eşyada da 100'ün üzerinde olduğunu sözlerine ekledi.

Navigasyon ürünlerini sergileyen Apollo Bell adlı şirketin genel müdürü Fatih Şen, Türk firması olarak 6 yıllık çalışma sonucunda piyasaya çıktıklarını, 30 dilde konuşan, çok iyi bir harita sistemi bulunan, 42 ülkenin yer aldığı bir navigasyon sistemini sergilediklerini belirtti.

Şen, IFA sonunda Türkiye'de de piyasaya gireceklerini kaydetti.

İngiltere, Hırvatistan ve Almanya'da bürolarının bulunduğunu ve uluslararası bir şirket konumunda olduklarını ifade eden Şen, IFA'dan beklentilerinin yüksek olduğunu, Almanya'nın yaklaşık 3 milyon Türk'ün burada yaşaması nedeniyle kendileri için büyük önem taşıdığını, Almanya'dan Türkiye'nin her hangi bir yerine gitmek isteyenler için çok güzel bir sistem kurduklarını söyledi.

Harita geliştiren bir şirket olan Başar Soft'un Genel Müdürü Alim Küçükpehlivan, Türkiye'nin harita sektöründe de kendine has sorunları olduğunu, sokak adlarının değiştirilmesi, tabelaların hepsinin yerleştirilmesi ve belediyelerin ''deneme yanılma yoluyla'' trafik akışını yönlendirmelerinin sık sık harita güncelleştirilmesini gerekli kıldığını belirtti.

Küçükpehlivan, Başar Soft şirketinin, Türkiye'de kamu kurumlarıyla çalışan, 81 ile ulaşmış ve yılda 4 kez haritalarını güncelleyebilen bir şirket olduğunu ifade etti.

En son yeniliklerin sergilendiği IFA fuarı 9 Eylül'e kadar ziyaretçilere açık kalacak.