Türkiye’de ilk kez sunulan Sesli İmza uygulaması, abonelere çağrı merkezini aradıklarında daha hızlı ve güvenli işlem yapma imkanı sunuyor. Aboneyi biyometrik ses analiziyle tanıyan ve parmak izinden daha güvenli olduğu belirtilen Sesli İmza uygulaması, Vodafone Grubu içinde ilk olarak Türkiye’de hayata geçirildi.

Vodafone Türkiye’den yapılan açıklamada, “İnsan sesi, parmak izi ve retinada olduğu gibi sadece kişiye özeldir ve taklit edilemez. Bu sistem, çağrı merkezini arayan abonenin biyometrik ses analizini yaparak aboneyi sesinden tanıyor. Uygulama sayesinde aboneler, doğum yeri, doğum tarihi, tarife bilgisi gibi veri doğrulama adımlarından atlayarak daha hızlı ve güvenli biçimde işlem yapabiliyor” denildi.

Sesli İmza uygulamasının Türkiye’de başka bir sektör veya kurum tarafından kullanılmadığı belirtilen açıklamada, “Sesli İmza, Vodafone Grubu tarafından en iyi uygulama olarak kabul edildi. Vodafone Türkiye olarak önümüzdeki dönemde bu uygulamayı faaliyet gösterdiğimiz diğer ülkelere ihraç etmeyi planlıyoruz” ifadelerine yer verildi.

Sesli imza oluşturmak isteyen abonelerin Vodafone Müşteri Hizmetleri’ni aramaları ve seslerini tanıtmak için “Vodafone’da benim sesim, benim şifrem” cümlesini söylemeleri gerekiyor. Bu işlemden sonra abone çağrı merkezini aradığında, sistem abonenin sesli imzası olduğunu anlayarak “Vodafone’da benim sesim, benim şifrem” cümlesini söylemesini istiyor. Sistem, abonenin sesinin biyometrik analizini yaparak bir saniyeden kısa sürede kimliğini doğruluyor.

Bireysel ve kurumsal tüm abonelerin ücretsiz olarak yararlanabildiği Sesli İmza, bir hattı birden fazla kişinin kullanması durumunda her kullanıcıya ayrı ayrı tanımlanabiliyor.