İngiltere'nin başkenti Londra'da bulunan Yüksek Mahkeme'de bugün görülen davada Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İngiliz Daily Telegraph gazetesine açtığı hakaret davasını kazandı.

Başbakan Erdoğan'ın avukatı Emma Edheduruşmanın ardından mahkemenin önünde gazetecilere yaptığı açıklamada, Daily Telegraph gazetesinin doğru olmayan bir iddiada bulunduğunu ifade ederek, "Mahkeme, gazetenin iddialarının somut bir temele dayanmadığına ve doğru olmadığına hükmetti" dedi.

Ne Başbakan Erdoğan'ın, ne de partisinin böyle bir bağışı İran hükümetinden aldığını vurgulayan Avukat Edhem, gazetenin dün hem internet sitesinde, hem de baskısında özür yayımladığını anımsattı.

Edhem, tarafların arasında anlaşması sonucu gazetenin Erdoğan'a 25 bin (66 bin TL) Sterlin tazminat ödeyeceğini kaydetti.

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ömer Çelik'in kararla ilgili açıklamasını da okuyan avukat Edhem, Çelik'in "Başbakan Erdoğan'ın Daily Telegraph'ın iddialarının yanlış olduğunu kabul etmesi ve özür dilemesinden memnun olduğunu, ayrıca AK Parti'nin adının temizlenmesinden memnuniyet duyulduğunu" ifade ettiğini bildirdi.

Bugün ilk duruşması yapılan ve gazetenin özrü ile tarafların anlaşması üzerine yaklaşık 10 dakika süren davaya Yargıç Michael Tugendhat baktı.

Bu arada duruşmaya, Londra'da AB programı çerçevesinde bulunan yaklaşık 30 kişiden oluşan Türk avukat ve hakimler de katıldı.

Grup adına açıklama yapan Mehmet Tank, bugünkü duruşmayı takip etmek için geldiklerini ve kararı yargı bağımsızlığı açısından önemsediklerini ifade etti.

Duruşma salonuna girerek davayı izleyen gruba, Yargıç Tugendant "kalabalık bir grubun davayı izlediğini" söyleyerek, bu kişileri selamladı.

ÖZÜR DİLEMİŞTİ
Daily Telegraph gazetesi 14 Eylül 2010’da “İran, Türkiye'nin iktidar partisine 25 milyon dolarlık bağışta bulundu” başlıklı bir haber yayımlamıştı.

Haberde, Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bu parayı kabul ettiği öne sürülmüştü.

Daily Telegraph, sözkonusu haber nedeniyle dün özür dilemiş ve düzeltme yayınlamıştı.

Gazete şu ifadeleri kullanmıştı:

"İran, Türkiye'nin iktidar partisine 25 milyon dolarlık bağışta bulundu' başlıklı 15 Eylül 2010 tarihli makalemizde, Türkiye Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 'İran'dan, AK Parti'nin seçim kampanyası için toplam 25 milyon dolarlık bir bağışı kabul ettiği' şeklinde yanlış ifadelere yer verilmiştir. Yanlış bilgilendirildiğimizi ve iddianın doğru olmadığını kabul ediyoruz.

Ne Başbakan Erdoğan, ne de partisi böyle bir anlaşmaya varmış ya da böyle bir bağışı İran'dan kabul etmiştir. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'dan özür diliyoruz."