Bitirildiğinde dünyanın ikinci büyük konteyner operatörü Mediterranean Shipping Company'nin (MSC) ana liman amaçlı kullanacağı Asyaport'u, İTÜ İnşaat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kabdaşlı başkanlığındaki heyet, inşaat mühendisliği açısından inceledi.

Asyaport Proje Direktörü Hakan Kavlakoğlu rehberliğinde Asyaport'taki liman inşaatını gezen heyet, liman yapımı için kullanılan hafriyat sahalarını ve taş blokların alındığı bölgeleri inceledi.

Prof. Dr. Kabdaşlı, ''Asyaport, temizliği, düzeni ve şantiye alanıyla yapım aşamasında bile Türkiye'de örnek gösterilebilecek bir liman. Güzel bir liman, temiz bir şantiye. Burada titiz bir çalışma var. Buradaki çalışmaları eğitim veren arkadaşlarımızın da görmesini istedik'' dedi.

Asyaport limanının planlanmasında katkıları olduğunu anlatan Kabdaşlı, inşaat başlamadan Asyaport limanının maketini laboratuvarlarında yaptıklarını ifade etti.

RIHTIM UZUNLUĞU 2010 METRE
Asyaport, kuruluş planlaması olarak uluslararası transit liman (Ana Liman - Hub Port) olarak inşa ediliyor. Türkiye'de ilk defa olarak 1000 metre uzunluğunda silindirik yüzer dalgakıran uygulamasının gerçekleştirileceği limanın yıllık kapasitesi 2 milyon 500 bin konteyner olup ilk işletme yılında 1 milyon konteyner kapasitesi ile hizmete başlayacak.

'Derin Deniz Konteyner Terminali' tanımlı Asyaport'un rıhtım uzunluğu toplam 2010 metre, derinlikler -10 ile -20 metre arasında değişiyor.