Boston Consulting Group adlı uluslararası danışma kuruluşunun yaptığı araştırma, gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin biraraya geldiği G-20'de, internet kullanımıyla ilgili verileri ortaya koydu.

İNGİLTERE İLK SIRADA
Araştırmaya göre, internetin tüm ekonomideki payı bakımından, yüzde 8.3 ile ilk sırayı İngiltere aldı. İnternetin İngiliz ekonomisindeki yeri ise 121 milyar Sterlin. Bu oranın 2016'da 221 milyar Sterlin'e ulaşması bekleniyor.

Türkiye ise internetin ülke ekonomisindeki payı açısından yüzde 1.7'lik bir oranla G-20 ülkeleri arasında araştırmada sondan birinci sırada yer aldı. G-20 ülkeleri arasında Endonezya da Türkiye'nin ardından yüzde 1.3 ile son sırada.

'İNTERNET İÇİN ARACIMDAN VAZGEÇERİM'
Araştırmada, 2010 yılında Türkiye'deki perakende satışların yüzde 0.6'sının yani 2 milyar dolarının internet üzerinden gerçekleştirildiği belirlendi. Amerika Birleşik Devletleri'nde ise bu oran yüzde beş. Araştırma Türkiye'deki kullanıcıların internet sevgisinin boyutlarını da gözler önüne serdi. Ankete katılanların yüzde 74'ü internet bağlantısı için alkol almaktan vazgeçebileceğini, yüzde 32'si de otomobilini feda edebileceğini belirtiyor.