İnternet olmasaydı Obama kazanamazdı!

Barack Obama'nın başkan seçilmesinde en büyük rolü oynayan dijital medya dehası Plouffe, Turkcell Akademi konferansları kapsamında İstanbul'daydı.

İnternet olmasaydı Obama kazanamazdı!

Seçim kampanyasını yürüttüğü Barack Obama’nın ABD Başkanı olmasında en büyük etken olduğu düşünülen David Plouffe, “Obama iyi bir iletişimci ama internet olmasaydı başkan seçilemezdi” dedi.


ABD’deki seçimlerden sonra yazdığı kitabı en çok satanlar listesine giren, dünyanın en zeki 25 kişisi arasında gösterilen, başarısı çeşitli ödüllerle taçlandırılan ve dünyanın en çok merak edilen kişileri arasında yer alan Plouffe, 12 Mart Cuma günü, Conrad Otel’de Turkcell Akademi Pazarlama Konferansları kapsamında “Online Pazarlama Teknikleri ve Kazanmak İçin Cesaret” başlıklı bir konuşma yaptı.

Seçim kampanyasında uyguladığı dijital stratejisi politika alanında devrim kabul edilen pazarlama dehası David Plouffe, ABD Başkanlık seçimlerinde yürüttüğü kampanyada teknolojiyi ve insanı kullandığını ve bu nedenle başarılı olduğunu söyledi.

Amerika’da özellikle gençlerin artık televizyon ve gazeteleri takip etmek yerine, tüm bilgilere internet ve mobil araçları ile ulaşmayı tercih ettiğini ve 2008’de gerçekleştirilen seçim kampanyasını da bunun üzerine kurduklarını belirten Plouffe başarılı stratejisini şöyle anlattı: “Obama’nın seçim kampanyası çok sıra dışıydı. Kimse kazanacağını düşünmüyordu. Ama biz teknolojiyi ve insanları kullanarak bir kampanya yürüttük. İnsanlara telefonlarla, e-postalarla, mobil cihazlarından ve videolar göndererek ulaştık. Onların güvenlerini kazandık ve bizi desteklemelerinin bizim için ne kadar önemli olduğunu onlara hissettirdik”

İNTERNETTEN 500 MİLYON DOLAR
Barack Obama’nın çok iyi bir iletişimci olduğunu ancak internet ve mobil teknolojiler olmasaydı, belki de ABD başkanı seçilemezdi diyen Plouffe, “30 milyon seçmen ile Barack Obama arasında bir ilişki kurduk. Obama onlara, ‘bu benim değil, bizim kampanyamız’ dedi. Teknolojiyi kullanarak insanların evlerine kadar girdik ve internet üzerinden 500 milyon dolar topladık. Bunlar olmasaydı başarılı olamazdık” şeklinde konuştu.

Obama’nın övgüyle söz ettiği, seçim kampanyasının “isimsiz kahramanı” olarak tanımladığı ve ABD tarihinin en iyi politik kampanyasını yürüten kişi olarak nitelendirdiği David Plouffe, kampanyada uygulanan stratejinin gerçek beyni olarak biliniyor.

Kampanyanın, Plouffe’nin dijital mecrayı kullanımı, topluluk oluşturmadaki başarısı ve Obama markasının dayatma unsuruna değil toplum tarafından yaratılmasına olanak tanıyan stratejisi sayesinde başarılı olduğu çeşitli çevrelerce dile getiriliyor.

Günümüzün politik manzarasına olan hakimiyetiyle rakipsiz görülen ve seçimlerden sonra yazdığı “The Audacity to Win: The Inside Story and Lessons of Barack Obama's Historic Victory” ile en çok satanlar listesine giren Plouffe’nin seçim kampanyasındaki başarısı, 2009 Uluslararası Reklamcılık Festivali’nde ona Titanium ve Grand Prix ödüllerini de getirdi. ‘The Daily Beast’ sitesi ise Plouffe’ı son 10 yılın en zeki 25 kişisi arasında gösterdi.

Sayfa Yükleniyor...