'İntihar eden TV'ye biri engel olsun!

'Plazma televizyon'un intihara teşebbüs ettiği reklam filmi yoğun şikayet üzerine RTÜK tarafından incelemeye alındı.

'İntihar eden TV'ye biri engel olsun!

Televizyon ekranlarında gösterilen bir reklam filminde intihara teşebbüs eden ''plazma televizyon'' nedeniyle Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'na (RTÜK) izleyiciden yoğun şikayet geldi. Ocak ayı içerisinde reklamlarla ilgili şikayetlerin yüzde 25'inin bu filmle ilgili olması nedeniyle harekete geçen RTÜK uzmanları, söz konusu reklamın ''çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimini zedeleyebileceği'' sonucuna vardı.

Televizyon kanallarında yayımlanan reklam filmi, izleyicilerin yoğun şikayetlerine yol açtı.

Üst Kurula 1-24 Ocak tarihleri arasında reklamlarla ilgili ulaşan şikayetlerin yüzde 25'inin söz konusu reklam filmiyle ilgili olduğu belirlendi. İzleyiciler şikayetlerinde, intihar şekillerinin gösterildiği reklamın günün her saatinde yayınlanmasının ''çocuklar için sakıncalı olduğunu ve kötü örnek teşkil ettiğini'' savundu.

Evde henüz yeni montajı yapılmış olan bir plazma televizyonun, ''yayınları HD görüntü formatında göstermediği'', ''saatleri çakışan dizileri kaydetmediği'' ve bu nedenle ''bir hiç olduğunu'' belirterek çatıya çıktığı reklam filminde, bu televizyon kendini aşağı atmaya çalışıyor. Diğer plazma televizyonlar da aynı nedenle kendilerini asma, denize atma ya da tren raylarına yatma gibi yollarla intihar teşebbüsünde bulunuyor.

'KOMİK BİR OLAY GİBİ GÖSTERİLYOR'
Uzmanlar tarafından hazırlanan raporlarda, şikayetlere konu olan reklamda önemli bir sorun olan intihar olayının ''bir espri anlayışıyla basitleştirildiği, komik bir davranışmış gibi gösterildiği, hatta doğal bir eyleme dönüştürüldüğü, sorunlardan kaçma, korkuları yenme, problemlerden kurtulma yöntemi'' olarak gösterildiği görüşü aktarıldı.

RTÜK'ün uzman raporlarında, intihar olayları ile medyada yayınlanan intihar haberleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyan bilimsel araştırmalardan da örnekler verildi.

Raporlarda çocukların gerçekle kurgu ayrımını yetişkinler gibi kolay yapamadıklarını da ifade edilerek, yayıncıların söz konusu reklamı korumalı saatlerde değil, çocukların da televizyon izledikleri saatlerde yayınlayarak, çocukların korunması konusunda özensiz davrandığı, yayıncı sorumluluğunu göz ardı ettikleri yönünde görüşlere de yer verildi.

Sayfa Yükleniyor...