NTV

iPad’in en büyük rakibi

Türkiye

Amazon’un Kasım 2011’de piyasaya sürdüğü tablet bilgisayar Kindle Fire’ın satış rakamı, geride kalan üç ayı aşkın sürede belirsizdi. Ancak en son veriler, Kindle Fire’ın bu kısa sürede tablet bilgisayar piyasında ikinci sıraya yükseldiğini gösterdi.

IHS iSuppli araştırma şirketinin yayımladığı ve 2011’in son çeyreğine ait veriler, Kindle Fire’ın, iPad’in ardından en çok satan ikinci tablet bilgisayar olduğunu gösterdi.

Kindle Fire, 2011’in son mali döneminde yaklaşık 4 milyon satarak, Samsung, Asus ve diğer Android işletim sistemi kullanan rakiplerini geride bıraktı ve küresel tablet bilgisayar piyasasında yüzde 14’lük bir pay kapmayı başardı.

Samsung, son mali dönemde Galaxy tablet bilgisayarlarından 2,1 milyon satarak piyasada yüzde 8’lik bir pay elde etti. Barnes&Noble ise Nook Tablet’iyle 2 milyon satış rakamına ulaştı ve Asus’un Transformer modelini üçe katladı.

Motorola Xoom, Droid Xyboard ve diğer iddialı markalar Sony, Acer ve Lenovo, tablet bilgisayar piyasında istediğini bulamadı ve toplamda piyasanın yüzde 12’sini elde edebildi.

Apple, son çeyrekte 15,430 milyon iPad2 satarak piyasanın yüzde 57’sine sahip oldu ve açık ara birinciliğini sürdürdü.

TÜKETİCİNİN GÖZDESİ
Birçok tablet bilgisayara kıyasla 3G ve GPS özelliği olmayan, kamera ve mikrofonu bulunmayan Kindle Fire, Amazon’un büyük pazarlama stratejileri sayesinde tüketiciyi kendine çekmeyi başardı. Tasarımıyla dikkat çeken 18 cm genişliğindeki tablet bilgisayar, 8GB gibi önemli bir hafızaya sahip. Bilgisayar ve diğer dijital cihazlardan veri aktarmanın çok kolay olduğu cihaz, düşük fiyatıyla tüketicinin tercihi oldu.

Apple, gelecek ay iPad3’ü piyasaya sürmeye hazırlanırken, yeni iPad’i Amazon ve Barnes&Noble’ın yeni modelleri takip edecek. Kısaca, 2012’in tablet bilgisayar piyasası için oldukça hareketli geçeceğini söylemek mümkün.