Kişisel reklamlar yolda, endişeler de

Yakın geleceğin reklam yöntemleriyle ilgili hazırlanan bir rapora göre önümüzdeki 12 ayda birçok yeni reklam biçimi uygulamaya girecek.

Kişisel reklamlar yolda, endişeler de

Centre for Future Studies isimli kuruluş tarafından kaleme alanına raporda bu yeni reklam tekniklerinden birinin, kişinin ruh haline uygun reklamların sunulması olacağı iddia edildi.

Raporu hazırlayan ekip tarafından "gladvertising" (mutlu-reklam) olarak adlandırılan bu uygulama "duygu algılama yazılımları" sayesinde hedeflenen kişiye uygun reklamların sunulmasını esas alıyor.

Halihazırda Japonya'da NEC teknoloji firması tarafından geliştirilmiş benzer bir uygulama mevcut. Bu uygulamada hedef kişilerin cinsiyet, yaş gibi demografik özellikleri kullanılarak kişiye özel reklamlar sunuluyor.

Yakın gelecekte kişilerin bu özellikleri yanında ilgi alanlarını da hesaba katan reklam biçimlrini ortaya çıkmasına kesin gözüyle bakılıyor.

MAHREMİYET MESELESİ
Hassas nokta ise kişilere ait bu özel bilgilerin nasıl elde edilip, reklam amacıyla kullanılacağı.

Privacy International isimli kişisel verilerin korunması alanında kampanyalar yürüten örgütten Alexander Haff, reklam sektörünün özel alana müdahalesinin tehlikeli boyutlar almasında endişe ettiklerini belirtti.

Haff internet ortamında toplanması muhtemel kişisel bilgilerin korunmasına yönelik yasal düzenlemelerin yetersizliğine dikkat çekti.

Reklam sektörü ise özellikle genç kullanıcıların, kişisel bilgilerini sunma konusunda gönüllü olduğu ve olacağı iddiasında. İnteraktif biçimde reklamlarda yer almanın bu kuşak arasında yaygın olduğu ise dikkat çekilen bir diğer nokta.

Kişisel bilgilerin internet üzerinde faliyet gösteren şirketler tarafından toplanması konusu, Avrupa Birliği'nin "Sanal Mahremiyet Talimatının" güncellenmesini de doğurdu.

Ancak internette reklam lobilerinin, katı önlemler alınması karşısında sürdürdüğü faliyetler bu alanının gereğince düzenlenmesini engelliyor.

Sayfa Yükleniyor...