Leonardo Da Vinci’nin bir sırrı daha çözüldü

Ressamın 16’ncı yüzyılda yaptığı ünlü bir tablosunun arkasında bulunan 3 eskiz sanat dünyasında heyecan yarattı.

Leonardo Da Vinci’nin bir sırrı daha çözüldü

3 eskiz, Paris’teki Louvre müzesinde bulunan da Leonardo da Vinci’nin başyapıtlarından “Bakire ve Çocuk” isimli tablosunun restorasyonu için yerinden indirilmesiyle ortaya çıktı.

Kızılötesi ışıklar altında yapılan incelemede, tablonun arkasında bir at başı, bir kafatası ve elinde lamba olan İsa figürünün resmedildiği görüldü.

Müze yetkilileri, ünlü ressamın tablonun arkasını deneme yapmak için kullanmış olabileceği görüşünde.

Leonardo'nun insan vücuduna ilgisinin temelini, figür eskizleri için incelemeler oluşturur. İnsanı olabildiğince canlı ve tüm hareketleri gerçeğe en yakın şekilde çizmek için dış gözlemleri yeterli görmemiş, vücudun içini de görmek, kemiklerin, kasların ve eklemlerin birbirleriyle ilişkilerini

kavramak istemiştir. Anatomi araştırmaları, giderek daha, çok zaman ayırdığı başlı başına bir ilgi alanı haline gelmiştir. İnsan organizmasına, çalışma prensiplerini merak ettiği mükemmel bir makine olarak yaklaşmıştır. O dönemin tıp bilimine temel oluşturan antik çağ hekimi Galen’in metinleri, merakını ancak kısmen giderebilmişti. Aklına gelen her soruyu sormaya başlamıştı.

DA VİNCİ'NİN YENİLİKLERİ
Leonardo, gördüklerini çizerek açıklığa kavuşturuyordu. Kesitlerle, ayrıntılı görünüşlerle ve farklı açılardan yaptığı çizimlerle anatominin detaylarını ortaya çıkarıyordu. Çizimleri, bazı detaylardaki yanlışlıklara karşın son derece nettir. Anne karnındaki bebek çizimi için bir insan kadavrasına disseksiyon yapmamış, inekleri inceleyip, oradan elde ettiği sonuçları insan anatomisine uyarlamıştı. Papa, Leonardo’nun insan kadavraları üzerinde disseksiyon yapmasını yasakladığında, dolaşım sistemi üzerine yaptığı araştırmayı devam ettirebilmek için sığır kalpleri kullanmıştı.

Sayfa Yükleniyor...