Mobil müzik ikiye katlandı

Türkiye'de 2004-2009 arasında CD ve kaset satışları yüzde 75 düşüş gösterirken dijital formatta müzik satışı iki misli arttı.

17.03.2010 - 14:48

Mobil müzik ikiye katlandı

Dünya pazarında satılan tüm müzik eserlerinin yüzde 27's, dijital formatta Türkiye'de de fiziki ortamlarda satılan müzik eseri sayısında büyük düşüş yaşanırken, dijital satışlarda patlama var.


Müzik alanında 2010 hedef, ürün, servis, kampanya ve projelerin açıklandığı basın toplantısında konuşan Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan, Türkiye’de CD, kaset gibi geleneksel müzik formatlarının satışının 2004’ten 2009’a kadar yüzde 75 küçüldüğünü, aynı dönemde dijital müzik formatlarının satışının ise 2 kat arttığını söyledi.

Kaplan, mobil dijital müzik satışlarında Avea'nın yüzde 35 payla ilk sırada bulunduğunu açıkladı.

Avea’nın 1 milyona çıkarmayı planladığı 350 bin adetlik müzik katalogundan Mayıs 2008’den bu yana 12 milyon şarkı indirildi. Aynı dönemde Aveamüzik.com portalını 1 milyon 800 bin kişi ziyaret etti.

Teknolojik gelişmenin sonucu olarak müziğin artık dijital olarak üretilip tüketildiğini belirten Kaplan, Türkiye de dâhil olmak üzere tüm dünyada geleneksel formatlarda müzik satışının düşme eğiliminde olduğunu, buna karşılık dijital formatların satış grafiğinin sürekli arttığını söyledi.

Kaplan şöyle devam etti: “Türkiye’de satılan CD, kaset gibi geleneksel müzik formatları miktarı 2004’ten 2009’a kadar yüzde 75 küçüldü; dijital müzik formatlarının satışı aynı dönemde 2 kat arttı. Dünya müzik pazarında dijital müzik, 2009 yılında toplam müzik satışlarının yüzde 27’sini oluşturdu. Yaşanan bu toplumsal dönüşüm neticesinde, son 10-15 yılda bu kitlesel sanat çeşitli sorunlarla yüzleşmek zorunda kaldı. Bu noktada önemli olan müzik üretiminin tarafları olan sanatçılar, yapımcılar, dağıtımcılar ve sanayiciler ile tüketiminin tarafı olan müzik severler arasında kalıcı ve sürdürülebilir bir bağ kurmak ve bu bağı kurumsallaştırmak… Bunun için de konunun her tarafının hakkının karşılığını alması önemli.”

"Abonelerimizin yüzde 54’ü 15-24, yüzde 32’si ise 25-34 yaş aralığındaki gençler… Onlara bugüne kadar sunduğumuz yenilikçi servisler arasında müzik portalimiz olan Aveamuzik.com, abonelerimize en yeni müzikleri dinlemede öncelik kazandıran kampanyamız Önce Sen Dinle, abonelerimizin dilediği zaman dilediği yerden müziğe ulaşmasını sağlayan Müzikİndir servisimiz, müziği anında dinlemeyi sağlayan MüzikÇalar’ımız, kullanıcı davranışlarına göre çeşitli öneriler geliştiren sanal zekâya sahip Akıllı Radyo’muz, artık herkesin çok yakından tanıdığı Ringa servisimiz yer alıyor.”

SD KARTTA GRİPİN ALBÜMÜ
Aveamüzik.com portalının Mayıs 2008’den bu yana 1,8 milyon ziyaretçi aldığını; yine aynı dönemde 350 bin adetlik müzik katalogundan indirilen şarkı sayısının 12 milyona yaklaştığını belirten Kaplan, 2009 yılında Avea’nın yaptığı kampanyalar ile müzik servislerinden yararlanan abone sayısının 1 milyonun üzerine çıktığının altını çizdi.

Avea’nın müzik alanında bugüne kadar pek çok yeniliği ilk olarak hayata geçirdiğini söyleyen Kaplan; “Türkiye’de bir ilke imza atarak Avea bayilerinden satılacak müzik albümleri ile beraber abonelerimize 2GB’lık micro SD CARD hediye ediyoruz. Abonelerimiz SD CARD ile beraber albümünü satın aldıkları sanatçıların başka hiçbir yerden ulaşamayacakları özel video görüntülerine, albümde yer almayan bonus track'lere, video kliplere ve çok özel fotoğraflara sahip olacaklar. Ayrıca gençlere özel ilk ay ücretsiz, sonraki aylarda yarı fiyatına 200 yerli şarkıyı sadece haftada 1TL’ye sunacağımız kampanyaları kullanıma açıyoruz.” dedi. SD bellekte albüm uygulaması ilk olarak Gripin ile başlayacak, onu Göksel takip edecek.

  • Etiketler :

Sayfa Yükleniyor...