Rekabet Kurumu: Reklamın farkındaydık

Sağlıklı rekabet ortamı oluşturmakla görevli kurumun tanıtım filminde bazı markaların 'gizli reklam'ının olmasını, kurum başkanı NTV'de değerlendirdi.

Rekabet Kurumu: Reklamın farkındaydık

Bugün basında yer alan 'Rekabet Kurumu fena yakalandı' haberlerinde, kurumun 15'inci kuruluş yıldönümü nedeniyle çekilen filmde, bazı markaların 'gizli reklam'ının yapıldığı belirtilmişti.

Uzun ve kısa versiyonları olan filmin, ilk etapta kurumun tanıtım toplantılarında kullanılmak üzere hazırlandığı, daha sonra 'kamu spotu' olarak kullanılabilmesi için RTÜK'e başvurulduğu bilgisinin yer aldığı haberlerde, RTÜK'ten 'gizli reklam' uyarısı geldiği kaydedilmişti.

RTÜK'ün, 5 ayrı markanın 'gizli reklam'ını tespit ettiği filmlerde düzeltme yapılması durumunda başvurunun kabul edilebileceğini kuruma bildirdiği, kurumun da bunun üzerine 'kamu spotu' projesinden vazgeçtiği ifade edilmişti.

Rekabet Kurumu Başkanı Prof.Dr. Nurettin Kaldırımcı, konuyla ilgili NTV’ye konuştu ve adı geçen filmi birkaç ay öne bir ajansa hazırlattıklarını söyledi.

Son dönemde televizyonlarda gösterilen ‘kamu spotu’ filmlerinin oldukça başarılı bulduğunu söyleyen Kaldırımcı, kendi filmleriyle ilgili de böyle bir düşünce içine girdiklerini belirterek RTÜK’e başvurduklarını dile getirdi.

RTÜK’ten Şubat ayı içinde kendilerine bir yazı geldiğini belirten Kaldırımcı, “Fark edilmese de bazı markaların ‘gizli reklam’ şeklinde filmde görüldüğü belirtildi. Kısa süreli bir gözükme de olsa bunları elememiz istendi” dedi.

"FARKINDAYDIK"
Filmin yayınlanmadığını, kimsenin görmediğini ve en baştaki amaçlarının filmi kurumun tanıtım toplantılarında göstermek olduğunu belirten Kaldırımcı, “Ajans, hayatta karşılığı olan bir şey yapmak istedi ki haklı da. Piyasa, reklam ve markalar derken bununla ilgili hazırlanan bir filmin bunlardan soyutlanması anlamlı olmasa gerek. Somuttan hareket etmek istedik ve gösterdik. Olayın farkındaydık ve o yüzden RTÜK’e gönderdik” şeklinde konuştu.

“Tekrar etmeliyim ki RTÜK'ün bize gönderdiği yazıda, markaların fark edilmeyecek düzeyde olduğu ifadesi kullanılıyor” diyen Kaldırımcı, “Kamuya intikal elden bir şey yok. Satmadık, para kazanmadık ve tarafsızlığımızı kaybetmedik. Ortada bizim açımızdan görevi iyi yapmaya yönelik bir niyet var ama Şubat'ta gerçekleşen bir olayı şu an haber yapmak ne derece doğru...” ifadelerini kullandı.

Sayfa Yükleniyor...