Seyahat izin belgesi nasıl alınır?  (Seyahat yasağında şehirlerarası izin nasıl olacak?)

Kabine toplantısı sonrası açıklanan tam kapanma ile birlikte şehirler arası seyahat yasağı kararı da çıktı. 17 gün sürecek tam kapanma boyunca vatandaşların şehirlerarası seyahatlerine zorunlu haller dışında izin verilmeyecek. Peki, zorunlu hallerde seyahat etmek isteyen vatandaşlar izin belgesini nasıl ve nereden alacak?

Seyahat izin belgesi nasıl alınır?  (Seyahat yasağında şehirlerarası izin nasıl olacak?)

Seyahat yasağı, sokağa çıkma kısıtlamasının olduğu 17 gün boyunca kesintisiz sürecek.

Uçak, tren, gemi veya otobüs gibi toplu ulaşım aracıyla seyahat edecek kişilere biletleme işlemi yapılmadan önce mutlaka seyahat izin belgesinin olup olmadığı kontrol edilecek.

SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?

Seyahat İzin Belgesi e-Devlet üzerinden veya Alo 199 iletişim hattı üzerinden talep edilebiliyor.

T.C. kimlik numarası ve şifre ile e-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra açılan sistem üzerinden yeni başvuru için linke tıklayınız. Daha sonra açılan ekran üzerinden başvuru türünü ve belge türünü seçmeniz gerekiyor.

ZORUNLU HAL SAYILACAK DURUMLAR

Sokağa çıkma kısıtlamasında zorunlu hal sayılacak durumlar ise şu şekilde:

Tedavi olduğu hastaneden taburcu olup asıl ikametine dönmek isteyen

Doktor raporu ile sevk olan ve/veya daha önceden alınmış doktor randevusu/kontrolü olan

Kendisi veya eşinin, hastanede tedavi gören birinci derece yakınına ya da kardeşine refakat edecek olan (en fazla 2 kişi)

Bulunduğu şehre son 5 gün içerisinde gelmiş olmakla beraber kalacak yeri olmayıp ikamet ettikleri yerleşim yerlerine dönmek isteyen (5 gün içinde geldiğini yolculuk bileti, geldiği araç plakası, seyahatini gösteren başkaca belge, bilgi ile ibraz edenler)

ÖSYM tarafından ilan edilmiş merkezi sınavlara katılacak olan

Askerlik hizmetini tamamlayarak yerleşim yerlerine dönmek isteyen,

Özel veya kamudan günlü sözleşmeye davet yazısı olan

Ceza infaz kurumlarından salıverilen

Kişilerin zorunlu hali bulunduğu kabul edilecektir.

TAM KAPANMADA CENAZE İŞLEMLERİ NASIL OLACAK?

Kendisi veya eşinin, vefat eden birinci derece yakınının ya da kardeşinin cenazesine katılmak için veya cenaze nakil işlemine refakat etmek amacıyla herhangi bir cenaze yakınının e-devlet kapısındaki İçişleri Bakanlığına ait E-BAŞVURU veya ALO 199 sistemleri üzerinden yapacakları başvurular (yanında akraba konumundaki 9 kişiye kadar bildirimde bulunabilecektir) sistem tarafından vakit kaybetmeksizin otomatik olarak onaylanarak cenaze yakınlarına gerekli seyahat izin belgesi oluşturulacaktır.

Cenaze nakil ve defin işlemleri kapsamında başvuru yapacak vatandaşlarımızdan herhangi bir belge ibrazı istenilmeyecek olup Sağlık Bakanlığı ile sağlanan entegrasyon üzerinden gerekli sorgulama seyahat izin belgesi düzenlenmeden önce otomatik olarak yapılacaktır.

ŞEHİRLERARASI İZİN NASIL OLACAK?

Genelgede Şehirlerarası izinler şu şekilde belirtildi:

Vatandaşlarımız, yukarıda belirtilen zorunlu hallerin varlığı halinde bu durumu belgelendirmek kaydıyla; e-devlet üzerinden İçişleri Bakanlığına ait E-BAŞVURU ve ALO 199 sistemleri üzerinden Valilik/Kaymakamlık bünyesinde oluşturulan Seyahat İzin Kurullarından izin almak kaydıyla seyahat edebileceklerdir.


Seyahat İzin Belgesi verilen kişiler seyahat süreleri boyunca sokağa çıkma kısıtlamasından muaf olacaktır. Tam kapanma sürecinde seyahat izin taleplerinde yaşanabilecek artış göz önünde bulundurularak Vali ve Kaymakamlarımızca yeterli sayıda personel görevlendirilmesi başta olmak üzere seyahat izin taleplerinin hızlı bir şekilde değerlendirilerek karara bağlanabilmesi için her türlü tedbir alınacaktır.

Belirtilen dönem içerisinde uçak, tren, gemi veya otobüs gibi toplu ulaşım aracıyla seyahat edecek kişilere biletleme işlemi yapılmadan önce mutlaka seyahat izin belgesinin olup olmadığı kontrol edilecek, geçerli bir seyahat izninin bulunması halinde biletleme işlemi gerçekleştirilecektir.

TAM KAPANMADA MERAK EDİLENLER

Sayfa Yükleniyor...