Geçirdiği trafik kazasında ağır yaralanan ve kaldırıldığı hastanede yaşama veda eden yönetmen Seyfi Teoman, ölümünün birinci yılında mezarı başında anılacak.

Tatil Kitabı ve Bizim Büyük Çaresizliğimiz gibi iki önemli filme imza atan ve kendi kuşağının en yetenekli isimlerinden biri olarak gösterilen Teoman'ın ölümü büyük üzüntü yaratmıştı.

Kayseri'de 1977'de doğan Seyfi Teoman, Boğaziçi Üniversitesi İktisat Bölümü'nü bitirdikten sonra Polonya Ulusal Sinema Okulu Lodz'da film yönetmenliği eğitimi aldı.

2004'te çektiği kısa filmi ''Apartman'', ulusal ve uluslararası pek çok festivalde gösterilerek, ödüle değer görülen Seyfi Teoman'ın ilk uzun metraj filmi ''Tatil Kitabı'', 58. Berlin Film Festivali'ne kabul edilen tek Türkiye yapımı film oldu.

APARTMAN'I İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ: YER GÖSTERİCİ

Teoman'ın 2008'de Berlin Film Festivali'nin forum bölümünde dünya galası yapılan filmi, Türkiye'de ulusal yarışma bölümünde yer aldığı 27. Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde ''En İyi Film'' ve ''FIPRESCI'' ödüllerini kazanmıştı.

Tatil Kitabı
Tatil Kitabı

Teoman’ın senaryosunu yazıp yönettiği ikinci uzun metrajlı filmi “Bizim Büyük Çaresizliğimiz” ise 2011 yılında 30. İstanbul Film Festivali’nde Uluslararası Yarışma’da Jüri Özel Ödülü’nü paylaşmıştı ve Ulusal Yarışma’da hem Radikal Gazetesi Halk Ödülü’nü hem de En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü’nü kazanmıştı.

''Herkesin ilgisini çekmeyen, gündelik yaşama dair sıradan anların, hislerin hikayesi Bizim Büyük Çaresizliğimiz. Barış Bıçakçı’nın gösterişsiz, sade anlatımı etkileyiciliğinin ta kendisi zaten. Genç yaşta hayatını kaybeden Seyfi Teoman için de aynı şeyleri söylemek mümkün. Bıçakçı’nın romanlarını uyarlayacak başka bir isim düşünmek bile zor artık. Filmdeki birçok sahne akılda kalmayacak kadar sıradan dursa da Seyfi Teoman o sahnelere dokunmayı beceriyor. Aynı evde yaşayan Ender ve Çetin’in tarifi zor dostlukları Nihal’in hayatlarına girmesiyle unutulmaz anlara, repliklere dönüşüyor. O ‘büyük çaresizlik’ naif bir şekilde sahnelere sızıyor. O sahnelerden biri de bardaki dans sahnesi. O kadar şey anlatıyor ki bu güzel sahne. Üçü arasındaki iletişimi, Ender ve Çetin’in özel dostluğunu, mecburiyeti, imkansızlığı, çocukluk masumiyetini, çaresizliği…'' (Yer Gösterici)

Teoman, son olarak Emin Alper'in yönettiği Tepenin Ardı'nın yapımcılığını üstlenmişti.