Antalya Kuyumcular Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Ferda Erdem, erkeklerin saatleri ihtiyaç değil, prestij ve imaj, kadınların da aksesuar olarak kullandığını söyledi.

Erdem, eskiden hemen hemen herkesin bir saati bulunduğunu, saatlerin dededen, babadan oğullara ve torunlara kaldığını anımsattı. Son yıllarda ise saatlerin erkeklerin ve kadınların büyük ilgisini çektiğini belirten Erdem, orta ve üst düzey gelir grubuna dahil erkeklerin artık neredeyse her elbisesine göre saat kullandığını kaydetti.

Erdem, şöyle konuştu: 
 
MARKA SAATLERLE ÇOK VARLIKLI OLDUĞUNU HİSSETTİRİYORLAR
''Saat artık bir ihtiyaç olmaktan çıktı. Bir aksesuar ve imaj amaçlı kullanılıyor. Son yıllarda markalı saatler Türk erkeklerinin ilgisini çekmeye başladı. Kadınlar saati aksesuar olarak kullanıyor. Saat sektörü Türkiye'de markalaşıyor. Ülkemizde en çok satılan saatler ise 300-500 lira arasında olan saatler. Prestij hissi veren saatleri genellikle 45 yaş ve üstündekiler alıyor. Saat markaları erkeklerde prestij ve imaj yaratıyor. Örneğin, çok parası olan ve bunu belli etmeyen bazıları, marka saatler takarak çok varlıklı olduğunu hissettirebiliyor. 300-500 lira arasındaki saatleri ise en çok gençler takıyor. Saat markaları erkeklerde prestij ve imaj yaratıyor.'' 

Türkiye'de çok sayıda saat markası bulunduğunu anlatan Erdem, özellikle İsviçre marka saatlerin büyük ilgi gördüğünü kaydetti. Erdem, turizmin çok yoğun olduğu sahil bölgelerinde ise dünyadaki bütün büyük markaları Alanya'dan Kuşadası'na kadar olan sahil bandında bulabilmenin mümkün olduğunu sözlerine ekledi.