Sony Ericsson, Eylül 2008'de başlattığı GreenHeart programının devamı olarak 2015 yılında tüm iç operasyonlarında ortaya çıkan karbon emisyonunu yüzde 20 oranında, tüm üretim sürecinde ise yüzde 15 oranında düşürmeyi hedeflediğini açıkladı.

Sony Ericsson, ayrıca yeşil stratejisini zaman içinde tüm ürün gamına yaymayı hedefliyor. Yapılan açıklamada, bu planın Nokia'nın Green 3110 veya Motorola'nın Renew W233 modelleri gibi tek bir model üzerine yoğunlaşmayacağı, tüm ürün gamında yeşil cihazlar geliştirileceği ifade edildi.

Sony Ercisson'un Kuzey Amerika pazarından sorumlu ürün pazarlama müdürü Jon Mulder, firmanın tek bir yeşil ürün yerine tüm ana dalga ürünlerinde yeşil stratejiyi izleyerek, doğaya karşı daha duyarlı bir eylem planı içinde olduğunu ifade etti.

GreenHeart programında başlangıç olarak üç ürün piyasaya sürecek. Güncel Cybershot C901'in emisyonu düşürülmüş yeni versiyonu Cybershot C901 GreenHeart, basit iletişim ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasaralanmış 3G özellikli Naite ve MH300 Greenheart kulaklık seti.

Firmanın ürünlerinde GreenHeart logosu bulunmayacağını belirten Mulder, bu hissin ürünlerin yazılımlarında belirtileceğini ifade etti. Firma bu kararı, ürünlerin sosyal sorumluluk şaşası altında değil, gerçekten birşeylerin değiştirilmesi amacıyla üretilmesinden dolayı aldığını ifade ediyor.

Sony Ericsson, Greenpeace'in periyodik olarak yayınladığı en yeşil şirketler listesininde Mart 2009 tarihi ile 3. sırada bulunuyor. Firma, bu pozisyona 10 puanlık sistemde 5.7 puan alarak yerleşti. Listede toplamda 17 firma bulunuyor.