Japony'nın en büyük markalarından Sony, iTunes ve Spotify gibi çevrimiçi müzik alışveriş portallarına ciddi rakip olacak. Yıl ortasında duyurulan Qriocity adlı müzik servisi bugün resmen hizmete başladı.

Özellikle ABD ve Avrupa'da iTunes'un lider konumunu zorlaması beklenen yeni servis, ondan farklı olarak şarkıların satın alınarak indirilmesini değil, sabit bir abonelik bedeliyle istendiği kadar parçanın 'streaming' yoluyla, ve tabi yüksek kalitede, dinlenmesi esasına dayanıyor.

Qriocity'nin portföyünde 6 milyından fazla şarkı bulunuyor. Kullanıcılar, aylık belirli bir bedel karşılığında, bu portföyden istedikleri şarkıları b,r ay boyunca istedikleri kadar dinyelebilecek. Servis, internet ağına bağlı Sony Bravia televizyonlar, PlayStation 3 oyun konsolları ve kişisel bilgisayarlarla kullanılabilecek.

Firma, bilhassa 60 milyonu aşkın PlayStation kullanıcısını hedefliyor. Bu makinelerin yüzde 80'den fazlası da internete bağlı. Qriocity'den başka, pek yakında başka multimedya içerikleri de PlayStation Network multimedya ağına eklenecek.

Önce İngiltere ve İrlanda'da hizmet vermeye başlayan Qriocity, 2011'in ilk aylarında ABD, kanada, Fransa, Almanya, Avustralya, Yeni Zelanda, İtalya ve İspanya'da açılacak.