Sosyal ağlarda deprem mesaisi

Kayıp aramadan son haberleri edinmeye dek pek çok amaçla paylaşım ağlarına hücum edildi.

Sosyal ağlarda deprem mesaisi

İnternet ve sosyal medyanın önemi Japonya depremi sonrasında bir kez daha görüldü. Deprem ile ilgili amatör videolar internette dolaşırken, Google depremde kaybedilen yakınları bulma hizmeti başlattı.

YouTube’da Citizen Tube depremle ilgili dramatik video içeriğine ulaşırken, bir benzerini de CNN’in iReport servisi yaptı. Telefon hatlarının kesilip, mobil ağların kilitlendiği bir ortamda dakikada binin üzerinde Tweet atıldı. Twitter Japonya blogu depremle ilgili bazı 'hashtagler' yayınladı.

Microsoft, Twitter’da Bing hesabında bahsettiği linkin kullanıcılar tarafından paylaşılması halinde 100 bin dolar dağıtacağını duyurdu. Lady Gaga, Twitter’da kullanıcılara “Japonya İçin Dua Ediyoruz” bilekliklerini alarak depremzedelere yardım fonuna bağış yapmak için yönlendirdi.

Yeni medya aleminde son günlerde kaydedilen diğer bazı gerlişmeler şöyle:

- Kablosuz ağı gözlerinizle görmek ister miydiniz? Norveç’de 3 arkadaş ürettikleri teknoloji ile 4 metre uzunluğunda ve dilenen genişlikte kablosuz ağın etki alanını led ışıklarla görmenizi sağlıyor.

- Apple yöneticilerinin açıklamasına göre beyaz renk iPhone 4 bu ilkbaharda satışa sunulacak.

- AFP’nin haberine göre, Japonya depremi insanların kriz dönemlerinde haberdar olmak için internete bağlandığını gösterdi.

- Piper Jaffray’ın araştırmasına göre, iPad 2 stoklarda kalmadı ve yüzde 70’i daha önce hiç iPad sahibi olmayan kişilerce alındı.

- Reuters’in haberine göre, ABD’de internette haber okuyucusu sayısı ve reklam gelirleri, gazetelerin okuyucu ve reklam gelirlerini geçti.

Sayfa Yükleniyor...