'Tehlikeli adamlar' Facebook'la zirveye çıktı

Ünlü rock grubu Rage Against the Machine, Facebook'ta başlayan kampanya sonucunda müzik listelerinin tahtını ele geçirdi.

'Tehlikeli adamlar' Facebook'la zirveye çıktı

İngiltere'de Noel haftasında müzik listelerinin tahtını ele geçirmek için verilen mücadeleyi rock grubu Rage Against the Machine kazandı.

Grubun seslendirdiği "Killing In The Name" şarkısı 500 bin kez yüklenerek, X Factor adlı yarışmanın galibi Joe McElderry'nin parçası "The Climbe"ı 50 bin kopya ile geride bıraktı.

Rage Against the Machine'in bu başarısı müşterek bahisçilere bir milyon sterlin kaybettirdi. Bu bahis aslında Facebook'ta başlatılan kampanyanın bir meyvesi.

Facebook'ta başlayan kampanya kısa sürede büyüdü ve hikaye dilden dile daha doğrusu ekrandan ekrana büyüdü.

Rage Against the Machine'nin yerleşik düzene başkaldıran küfür dolu parçası pop müzikte X Factor'ün düzenine unutulmayacak bir darbe indirmiş oldu.

Rage Against the Machine, bu ummadıkları zaferin inanılmaz ve doğal bir taban hareketinin sonucu olduğunu söyledi ve 'gençlerin harekete geçmek istediklerinde inanılmaz gibi görünen birçok şeyi başardıklarını' da sözlerine ekledi.

Facebook'ta kampanyayı başlatan John Morton ise şöyle konuştu: ''Bunu başramamız harika. Noel haftasındaki pop listeleri hep eğlenceli olmuştur ama son yıllarda X Factor'ün egemenliği sıkıcı olmaya başlamıştı ve ben de Facebook ve Twitter'da grup kurdum ve devamı geldi. Facebook'ta kurduğumuz gruba bir milyon kişi üye olmuş.

X Factor yarışmasının galibi McElderry ise şunları söyledi: ''Tabii ki düş kırıklığı yaşadım. Noel haftasına birinci olarak girmek isterdim. Ama hayatımda en kötü şey bu olacaksa, çok da üzülmem. Rage Against the Machine'i de kutluyorum.''

Sayfa Yükleniyor...