İSTANBUL - THY'nin TK1951 sayılı Boeing 737-800 Tipi ''Tekirdağ'' adlı uçağı, 131 yolcu ve 7 mürettebatıyla saat 08.22'de İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan Amsterdam'a hareket etti.

THY uçağı, inişe geçtiği sırada A-9 otoyolunun hemen yanında bulunan Schiphol Havaalanı’nın pistine 500 metre kala tarlaya çakıldı. Uçak üç parçaya ayrılırken, yangın çıkmaması daha büyük bir faciayı önledi.

Ulaştırma Bakanlığı ve Türk Havayolları yetkilileri, yaptıkları ilk açıklamalarda, kazada ölen ya da yaralanan olmadığını duyurdu.

9 ÖLÜ, 84 YARALI VAR
Olayın ardından havaalanında ikinci kez basın toplantısı düzenleyen Hollandalı resmi yetkililer, kazada 9 kişinin yaşamını yitirdiğini açıkladı. Hayatını kaybedenlerden 3'ünün pilotlar olduğu doğrulanırken, yetkililer, yaralanan 84 kişinin ise 11 farklı hastaneye sevk edildiğini söylediler.

Yetkililer, 6 kişinin durumunun kritik olduğunu, ayrıca 5 kişinin daha ağır yaralı olduğunu kaydettiler. Hollandalı yetkililer, 31 kişinin yaralarının niteliğinin henüz belirlenemediğini ifade ettiler.

SON KONUŞMANIN ŞİFRELERİ
Uçağı kullanan pilotlarla Schiphol Havaalanı kulesi arasında geçen konuşmalar ilk kez NTV'de yayınlandı. Türkiye Havayolu Pilotları Derneği (TALPA) 2. Başkanı Mete Dane, pilotlar ve kule arasında geçen konuşmayı Canlı Gaste'de yorumladı.

Dane, şu değerlendirmeyi yaptı:

Banttaki tüm bilgiler uçağın kuleye usullere uygun olarak yaklaştığını gösteriyor. En son kule frekansına geçiliyor ve o aşamadan sonra bir kesiklik var. Kesiklik olan bölüme kadar tüm konuşma trafiği normal.

Kule 7.0 alçalmasını söylüyor. Artip noktası üzerinden Sierra Papalina noktasına gitmesini istiyor. Uçak bu talimatlara uyuyor ve daha sonra kanal değiştiriyorlar.

Uçak, 7.0'a indiğini ve kuleye süratinin 250 olduğunu iletiyor. Kule, uçağın diğer irtifa noktası 4 bin feet'e inmesini söylüyor ve ILS 1-8 sağ için, en dıştaki pist için yaklaşmasını istiyor. Daha sonra soldan dönüşle baş veriyor, 2-1-0 olarak. En son kısım ILS'e yaklaşmanın emniyetli olduğunu gösteriyor. Pilotlar bunu teyit ediyor. Yaklaşma ünitesi en son ünite olarak, kule frekansı 118-20'ye geçişi söylüyor, uçak 118-20'ye geçeceklirini ikaz ediyor ve konuşma orada kesiliyor.

Konuşmanın en son kısmında ise THY'nin telsiz konuşmasını duyamıyoruz. Sadece kulenin başka bir uçağa inişten vazgeçerek dönmesini ve beklemesini söylediğini duyuyoruz. Kule son olarak "Şu anda çok büyük bir acil durum sözkonusu. Bir uçağı kaybetmiş olabiliriz" diye konuşuyor.

KARA KUTU PARİS'E GÖNDERİLİYOR
Amsterdam'da düşen kara kutusu alındı ve incelenmek üzere Paris'e gönderildi. Uçuş kayıtlarının olduğu donanım, Fransa’da analiz edilecek.

SİVİL HAVACILIK: HERŞEY NORMALDİ
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, kazanın meydana geldiği saatlerde meteorolojik şartlarda herhangi bir olumsuzluk, teknik olarak uçakta ve piste yaklaşımında herhangi bir problem bulunmadığı bildirildi.