Kara Şimşek filmini izlememiş olanların dahi bildiği efsanevi konuşan araba KITT, Cem Yılmaz’ın bir benzin istasyonu reklamında canlandırığı karakterde de karşımıza GITT olarak çıkmıştı. Gelecekte hayalini kurduğumuz, bizimle konuşabilen otomobil, Toyota’nın yeni nesil elektrikli otomobillerinin sosyal ağ bağlantısıyla gerçeğe dönüşüyor.

Toyota’nın “Toyota Friend/Arkadaşım Toyota” adını verdiği yeni sosyal ağ platformu sayesinde arabanız sanki kendi Twitter hesabı varmış da size tweet yolluyormuş gibi sizinle iletişime geçebilecek.

23 Mayıs Pazartesi günü Toyota resmi sitesinden yaptığı ve Yenimedyaduzeni.com sitesinin aktardığı yazılı açıklamada Salesforce.com ve Toyota Motor Corporation (TMC) işbirliği ile stratejik bir anlaşma çerçevesinde Toyota müşterilerine “Toyota Friend / Arkadaşım Toyota” adında özel bir sosyal ağ kuracaklarını duyurdular. Salesforce Chatter aracılığı ile Toyota müşterilerine sunulacak olan bu sosyal ağ ilk olarak Japonya’da Toyota’nın elektrikli araçları (EV) ve hibrit araçları (PHV) için 2012 yılında hayata geçirilecek. Toyota Friend, Toyota müşterilerini kendi arabalarıyla, bayileriyle ve Toyota ile bağlantı kurmalarını sağlayacak.

Bir çok ürün ve servis hakkında bilgi barındıracak olan Toyota Friend ayrıca bakım ve tamir önerileri sunarak Toyota kullanıcılarına zengin bir deneyim sunmuş olacak. Örneğin, bir EV ya da PHV’nin aküsünde bir azalma olduğunda “tweet”’e benzer bir şekilde Toyota kullanıcısına kısa süre içinde aküsünü doldurması gerektiğini bildirecek.

Toyota Friend’e kullanıcı akıllı telefon, tablet bilgisayar ya da diğer mobil iletişim araçlarıyla ulaşabileceği gibi Toyota Friend özel bir sosyal ağ olmasına rağmen kullanıcı ailesi, arkadaşları ya da diğer kişilerin de iletişime ortak olmalarını istediği taktirde Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerini kullanarak bilgilerini bu kişilere açabilecek.

Salesforce.com ve Toyota, TMC’nin küresel bulut platformunu yöneten, Toyota Medya Hizmeti Co. için ayrı ayrı yatırım yapacaklar. Salesforce.com 223 milyon yen (2.7 milyon dolar) ve TMC 442 milyon yen (5.4 milyon dolar) yatırım yapacak. Buarada küresel platformda gelecek nesil telekomünikasyon ve bilişim hizmeti sunmak üzere Microsoft ve TMC’nin 6 Nisan’da stratejik bir ortaklık kurduklarını hemen hatırlatalım. Telematic (Telematik) olarak adlandırılan bu telekomünikasyon ve bilişim hizmeti otomobillere internet ortamını getirmek için kullanılıyor. Bu ortaklıkla “Toyota Friend”’in kurulmasına yardım edecek olan Microsoft, Toyota arabalarına internet bağlantısını getirmiş olacak. Bu ortaklık için de Microsoft toplam 335 milyon yen (4.1 milyon dolar) tutarında bir yatırım yapacak.